×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
رزمایش بزرگ یاوران انقلاب اسلامی در سیرجان آغاز شد

به گزارش خبرنگار سرویس حماسه و دفاع “سیرجان خبر” رزمایش بزرگ عاشورائیان ساعتی پیش با حرکت گردان های بیت المقدس و کوثر به سمت منطقه رزمایش آغاز شد.

در حاشیه این رزمایش سرهنگ شمس الدینی؛ فرمانده قرارگاه رزمایش شهرستان سیرجان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سیرجان خبر گفت: این رزمایش که بطور همزمان در چند شهر استان در حال برگزاری است، در سیرجان نیز این رزمایش از امروز به مدت دو روز برگزار می شود که گردان های شرکت کننده در رزمایش بزرگ یاوران انقلاب اسلامی شامل ۸ گردان بیت المقدس و ۱ گردان کوثر می باشد و این رزمایش را در منطقه عمومی اردوگاه قدس واقع در کیلومتر ۲۵ محور سیرجان-بندرعباس در حال انجام است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در همه ی زمینه ها همچون پشتیبانی،عملیاتی، امنیتی و فرهنگی برای این رزمایش برنامه های بسیار عالی پیش بینی شده است و ان شاء الله در این دو روز اجرا خواهد شد. در این رزمایش بسیجیان با آمادگی کامل شرکت خواهند کرد، چرا که از ابتدای سال تمامی آموزش ها به بسیجیان داده شده است و بالغ بر ۸۰ فراخوانی گردانی و گروهانی و اجرای تمرینات شبانه و روزانه در نقاط مختلف شهرستان برگزار و تا کنون ۲۵۰۰ نفر از بسیجیان به میدان تیر اعزام شده اند.

وی به تشریح اهداف این رزمایش پرداخت و گفت: این رزمایش به منظور نمایش اقتدار، حضور و صلابت بسیجیان شهرستان برگزار می گردد و این در حالی است که حساسیت در منطقه به بالاترین سطح خود رسیده است و اردوگاه غرب تمام قد در مقابل اردوگاه اسلام ایستاده است و نظام دو قطبی اسلام و غرب جایگزین نظام دو قطبی غرب و شرق شده است.

این عضو شورای تأمین به اقدامات انجام شده در خصوص این رزمایش اشاره کرد و گفت: مقدمات این رزمایش از چند ماه قبل آغاز شده است و در این مدت کلاس های آموزشی ویژه گردان های عمل کننده نظیر: برگزاری میدان تیر، تمرینات نظامی، کار با سلاح های سبک و نیمه سنگین و… برگزار شده است.

شمس الدینی در خصوص بازخوردهای منطقه ای و فرامنطقه ای این رزمایش گفت: عراق زمانی که به ایران حمله کرد دچار برآورد غلط از اوضاع سیاسی و نظامی ایران شده بود که انجام این گونه رزمایش ها دشمنان ما را متوجه این موضوع می کند که در رابطه با جمهوری اسلامی دچار برآورد غلط نشوند و مردم از تحریمها خسته شده اند و یا اینکه فضای پسا برجام زمینه ای برای آماده شدن جهت دست دادن و خندیدن شده است؛ لذا بازخورد این گونه رزمایش ها این است که دشمن با حضور پرصلابت و با اقتدار نیروهای مسلح خصوصا بسیج مردمی بداند که آزموده را آزمون خظاست و وارد منطقه خطر نشود.

شمس الدینی در پایان ضمن تشکر از مسئولین شهرستان،بسیجیان و اصحاب رسانه، از همه بسیجیان شهرستان مخصوصا اعضاء گردان های بیت المقدس تشکر کرد که با حضور چشمگیر خود همچون سال گذشته در این رزمایش یکبار دیگر امید دشمنان را ناامید کرده و به دشمنان نظام نشان می دهند که آماده دفاع از نظام و ولایت هستند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.