×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
روز قدس بیانگر همبستگی جهان اسلام با مردم فلسطین است

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: روز قدس بیانگر همبستگی جهان اسلام با مردم فلسطین و اتحاد مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام است، که باید با حضور گسترده مردم و باشکوه‌تر از هرسال برگزار شود.

وی افزود: عامل اصلی هر درگیری و کشتار در منطقه رژیم صهیونیستی است، امروز سردمداران این رژیم جعلی از هیچ جنایتی در کشتار مردم و تلاش برای ناامنی منطقه فروگذار نیستند.

حسینی عنوان کرد: پدیده شوم داعش و گروه‌های تروریستی نیز ماحصل خوش خدمتی عربستان و برخی شیوخ منطقه به صهیونیست‌ها است.

وی با تبریک پیروزی مردم و ارتش عراق در فلوجه، بر آزادسازی دیگر بخش‌های عراق و موصل از دست داعش اظهار امیدواری کرد و به بازتاب گسترده پیام سردار سلیمانی به رژیم آل خلیفه پرداخت.

خطیب جمعه سیرجان افزود: در حفظ حرمت شیخ قاسم خط قرمز مردم بحرین و رزمندگان اسلام است و مردم بحرین باید با همبستگی و اتحاد حامی حرمت‌ها باشند و در جلوگیری از ظلم آل خلیفه قیام کنند تا هر روز این رژیم نخواهد جنایتی را مرتکب شود‌.

حسینی به فرمایشات رهبری در جمع اعضای دولت و شعرا اشاره کرد و گفت: رهبری داشتن بصیرت، دشمن‌شناسی‌، مقابله با جنگ نرم، دفاع از حق مظلومان‌، مراقبت برای جلوگیری از نفوذ دشمن‌، انقلابی بودن دانشجویان و دانشگاهیان و پیشرفت علمی کشور‌، مبارزه قاطع با غارتگران بین‌المللی و افرادی که حقوق‌های نجومی دریافت کردند تاکید داشتند که باید مردم و به ویژه مسئولان در این موارد دقت داشته باشند.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام علی (ع) بر کسب فیوضات و شناخت و معرفت در شب‌های قدر تاکید کرد و ابراز داشت: حضرت در آخرین وصیت خود به فرزندان خویش، تقوای الهی‌، نظم و اصلاح ذات‌بین و همچنین حق همسایگان و عمل به نماز و قرآن سفارش کردند که در حقیقت سفارش به همه ما شیعیان است.

امام جمعه سیرجان در خطبه اول با تاکید بر رعایت تقوای الهی به اهمیت نماز جمعه در آیات و روایت پرداخت و عنوان کرد: اهمیت این نماز در آیه ۶ سوره جمعه کامل آمده و پیام نماز جمعه توبیخ منافقان، پیوند با امام و رهبر‌، حج فقرا و مساکین و موجب وحدت و همبستگی و ایجاد روحیه اخوت و برادری و موجب ترس و ارعاب دشمنان است.

وی ششم تیرماه سالروز سوء‌قصد به جان رهبری توسط منافقان یادآور شد و گفت: خداوند ایشان را حفظ فرمودند تا ملت ایران شکرگذار نعمت وجود ایشان برای تداوم انقلاب و اسلام باشند و امیدواریم وجودشان تا قیام حضرت مهدی (عج) محفوظ باشند.

حسینی به هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت شهید بهشتی و شهید مهدی نصیری لاری از شهدای سیرجانی در حادثه هفتم تیرماه پرداخت و با یادآوری روز جهانی مبارزه با موادمخدر اظهار امیدواری کرد که این بلای خانمانسوز از جامعه ریشه کن شود.

امام جمعه سیرجان به حادثه منجر به فوت ۲۰ سرباز در محور شیراز هم اشاره کرد و با تسلیت به خانواده‌های آنان خواستار احساس مسئولیت بیشتر دستگاه‌های ذیربط، اصلاح محورها، کنترل توان رانندگان وسایل نقلیه عمومی و نظارت بیشتر، اقدام سریع دولت و وزارت راه در دوبانده کردن محور سیرجان تا نیریز شد و گفت: در این محور تلفات زیادی داشته‌ایم و چرا هیچ اقدامی برای حفظ جان مردم نمی‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.