×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها در صدد ایجاد ناامنی در منطقه هستند

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سید محمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: ما امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم، اصرار بر توافقی نداریم که بخواهد حقوق، پیشرفت و اقتدار ملت ایران را ضایع کند.

وی خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده ما هوشیارانه طوری عمل کند که مشکلی برای ایران اسلامی ایجاد نشود و امروز صداقت تیم جمهوری اسلامی بر جهان ثابت شد.

امام جمعه سیرجان تأکید کرد: این آمریکا و برخی متحدانش هستند که هر روز وعده‌ای می‌دهند و بعد به دنبال بهانه‌جویی هستند و با این روش و حرکات مرموز اشتباهی بزرگ را تکرار می‌کنند.

حسینی ایران اسلامی را عامل ثبات در منطقه توصیف کرد و گفت: رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها دائم در صدد ایجاد تنش و ناامنی در منطقه هستند.

وی اضافه کرد: از سعودی‌ها باید پرسید غرب و مخالفان اسلام که در صدد ترویج فرهنگ اسلام‌هراسی در جهان هستند، شما چرا پا را فراتر گذاشته و مسلمان‌کشی را در حمله به یمن بر عهده گرفتید.

امام جمعه سیرجان عنوان کرد: رژیم سعودی با کمک به تروریست‌هایی که در کشتار مسلمانان از هیچ جنایتی فروگذار نیستند، مشارکت در کشتن مسلمانان دارند.

وی آتش‌بس در یمن که توسط سعودی‌ها پس از ۲۷ روز حملات بی‌رحمانه اعلام و دوباره نقض شد را نشان از ترس سعودی‌ها از مقاومت جانانه مردم یمن و انصارالله عنوان کرد.

وی گفت: هیچ قدرتی با زور اسلحه و بمباران نتوانسته در مقابل مردم به ‌پا ‌خواسته دوام بیاورد و بهتر است، سعودی‌ها تا دیر نشده راه‌حل سیاسی و گفت‌وگو را انتخاب کنند تا از ادامه جنایات جلوگیری شود و ما مطمئن هستیم ملت یمن پیروزی شان حتمی و قطعی است.

خطیب جمعه سیرجان حضور ناو دریایی ایران اسلامی را در خلیج عدن تامین امنیت کشتیرانی در منطقه و مقابله با دزدان دریایی عنوان کرد و افزود: ما ماموریت امنیت و دفاع از خود را داریم و برای همسایگان و جهانیان تهدیدی نیستیم.

حسینی بیان داشت: بلکه این امریکا و رژیم صهیونیستی هستند که حضورشان برای کمک به تروریست‌ها و دشمنان مردم در منطقه است و همین هدف هم ناامنی را در منطقه افزایش می‌دهد.

حسینی با اشاره به گرامیداشت هفته سلامت تصریح کرد: سلامت را ابتدا باید خود مردم با رعایت مسائل و دستورات اسلامی رعایت کنند و از پرخوری و مصرف نوشابه‌ها پرهیز کرده و مصرف گوشت را نیز به مقدار کم داشته باشند.

وی متذکر شد: مردم به جای مصرف گوشت زیاد از سبزیجات، میوه‌ها و لبنیات استفاده کنند تا کمتر به امراض مختلف دچار شوند و اگر بر اساس برنامه خوراکی دستورات بهداشتی اسلام عمل شود، بیماری‌ها زندگی ما را تهدید نمی‌کنند.

امام جمعه سیرجان بر مراسم اعتکاف و حضور مردم و جوانان تأکید کرد و ادامه داد: در این مراسم معنوی چند روزی تارک دنیا شویم تا معنویات و روشنی دل ما افزوده شود.

وی با گرامیداشت روز شوراها توفیق خدمت بیشتر به مردم را برای اعضای شوراهای اسلامی از خداوند خواستار شد و فرصت به دست آمده را برای آنان زمینه خدمت به جامعه اسلامی و عمران و آبادانی شهر و منطقه دانست.

همچنین حسینی در خطبه اول هم با تبریک ایام رجب و میلاد امام جواد (ع) به مبحث تقوا بر اساس خطبه ۱۹۳ نهج‌البلاغه پرداخت.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.