×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
زندگی در سیرجان به قیمت پایتخت

به گزارش“سیرجان خبر” یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر فرد، تامین مسکن مناسب است؛ اجاره بهای خانه اعم از آپارتمان مسکونی یا منازل ویلایی، هر ساله با توجه به نرخ تورم، درصدی اضافه شده و به کرایه سال قبل افزوده می‌شود.

تامین مسکن به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های سال‌های اخیر برای عده زیادی در شهرستان سیرجان تبدیل‌شده است تا جایی که چه زوج‌های جوان و چه آنان که سال‌هاست بار مستاجری را به دوش می کشند در مقابل موانع سخت خانه دار شدن به راحتی زانو می‌زنند و در شرایط فعلی تورم و افزایش اجاره بها نیز چاره ای جز تحمل ندارند.
گفتنی است در ماه های اخیر گلایه‌های زیادی نسبت به رشد سرسام‌آور قیمت زمین و مسکن در شهرسیرجان شنیده می‌شود چراکه تاکنون چنین افزایش قیمتی را بازار املاک شاهد نبوده است.
این روزها افزون بر رشد فرآینده اجاره بها در سیرجان نبود خانه خالی هم به دغدغه و کابوس برای مستاجرانی تبدیل شده است که از صاحبخانه جواب رد برای تمدید اجاره نشینی شنیده اند.
به گفته تعداد زیادی از مشاوره املاکی های سیرجان رهن، اجاره و قیمت مسکن در شهرستان سیرجان نسبت به شهر های همجوار و مرکز استان بالاتر است وقیمت یک واحد آپارتمان در سیرجان با قیمت آپارتمان در شهرک پردیس تهران برابری می کند
گفتنی است مسئولان مربوطه در شهرستان فقط وعده می‌دهند، اما نظارتی بر بنگاه‌ها نیست و زمان مراجعه به متصدیان بنگاه‌ها آن ها می‌گویند صاحبخانه قیمت‌ را مشخص می‌کند.
سیرجان در بین یک شاهراه ارتباطی قرار گرفته است و به دلیل معادن و کارخانجات در سیرجان و اشتغال افراد غیربومی که حقوق نسبتاً مناسب دارند و توانایی پرداخت اجاره های بالا را دارند به نوعی باعث افزایش قیمت ها مسکن و اجاره بهاء شده است.
جادارد از مسئولان مربوطه این سوال پرسیده شود با توجه به وضعیت اقتصادی کشور شهروندانی که حقوق های نجومی ندارد و یک حقوق اداره کار را دریافت می کنند چگونه باید هم کرایه خانه بدهند و هم مخارج زندگی روز مره خود را بدهند.
تا الان چندین طرح انبوه سازی کلنگ زنی شده اما تا کنون به بهره برداری نرسیده اند از مسئولان مربوطه در خواست داریم تا پیگیری این پروژه ها شوند تا به مرحله بهره‌برداری برسند یا با دادن زمین رایگان و کاهش هزینه‌هایی که برای ساخت مسکن وجود دارد مردم را به سمت خانه‌سازی سوق دهد تا عرضه و تقاضا به حد نصاب رسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.