×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
ساخت بیمارستان فوق تخصصی در سیرجان

به گزارش“سیرجان خبر” یدالله قربانی در سیرجان اظهار داشت: مجمع خیران سلامت سیرجان امر پیشگیری از بیماری‌ها و کار بنیادی کمک به توسعه زیر‌ساخت‌های درمانی را از اصول کاری خود می‌داند.

وی افزود‌: بیش از ۸۰۰ بیمار خاص همانند هموفیلی، ام اس، سرطانی و تالاسمی در شهرستان سیرجان تا‌کنون شناسایی شده‌اند که فقط ۳۰۰ نفر زیرپوشش موسسه خیریه ثامن‌الحجج (ع) قرار دارند و کمک‌های موردی را دریافت می‌کنند.

قربانی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ نفر از بیماران خاص شهرستان سیرجان رنج می‌برند و جایگاهی هم برای ادامه درمان خود ندارند و این مجمع نیازمند کمک خیران و نیکوکاران برای اهداف خود است.

وی گفت‌: کار بنیادی ما تجهیز مراکز درمانی است و در سال جاری توانستیم سه دستگاه دیالیز را با همکاری مجمع خیران در تهران به ‌بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان اهدا کنیم.

قربانی ادامه داد: شهرستان سیرجان دارای افراد متمول و متمکن است و می‌توانند با عضویت در این مجمع تمام‌ نیاز بیماران و بیمارستان را رفع کرده و در رسیدن به اهداف مجمع ما را یاری کنند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۵۰ بیمار کلیوی و کبدی نیازمند درمان در سیرجان گفت: شهرستانی که در سال ۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی پسته دارد و هزارها میلیارد تومان نیز در بخش‌های حمل و نقل و معادن و صنعت داد و ستد می‌شود، اگر یک صدم در‌صد آن را برای بخش درمان و کمک به بیماران اختصاص دهند، تحول عظیمی در بخش درمان و پوشش بیماران را داریم.

مدیر‌عامل مجمع خیران سلامت سیرجان از ساخت بیمارستان فوق ‌تخصصی با همت پزشکان متخصص سیرجانی شاغل در سراسر کشور خبر داد.

قربانی افزود‌: زمین این بیمارستان در مرکز شهر آماده و طراحی بیمارستان در فاز اول ۶۴ تختخواب است و برای اجرای این فاز ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که پزشکان، خیران و ارگان‌ها می‌توانند سهامدار بیمارستان شوند تا مجمع خیران بتواند کار خود را آغاز کند.

وی از عضویت بیش از ۴۰ نفر از خیران در مجمع خیران سلامت سیرجان خبر داد و گفت‌: اولویت کاری ما فرهنگ‌سازی کار خیر در بخش درمان است و در همین راستا کتابی را با معرفی خیران و توجه جامعه به بخش سلامت و درمان تحت چاپ داریم که به زودی توزیع می‌شود.

قربانی عنوان کرد: با همکاری دانشکده علوم پزشکی سیرجان جامعه آماری معتادان و مشاوره قبل از ازدواج را برای جلوگیری از بیماری‌های ژنتیکی و تالاسمی زیرپوشش می‌بریم و با همکاری خیران و نیکوکاران کشور و سیرجان‌ در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به وظیفه خود در راستای ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها فعالیت داریم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس همکاری نیکوکاران در ساخت مراکز درمانی و موسسات وابسته تلاش داریم.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.