×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
ساخت مرکز غربالگری یا تشخیص زودرس سرطان به همت خیرین/ سیرجان به دلیل موقعیت جغرافیایی نیاز به سرمایه گذاری در حوزه سلامت دارد

به گزارش “سیرجان خبر” معاون وزیر بهداشت و درمان در سفر به سیرجان مشارکت سرمایه گذاران و بخش خصوصی در امور درمانی را عامل مهمی در خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم شهرستان سیرجان عنوان کرد.
دکتر جان بابایی سیرجان را دارای موقعیت خیلی خوبی عنوان کرد و گفت: این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص نیاز به سرمایه گذاری در حوزه سلامت دارد و بیمارستان این شهر با این که به مردم خدمات می دهد اما جوابگوی تمام مشکلات شهر و شهرهایی که از سیرجان خدمات درمانی می گیرند نیست.
وی افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در سیرجان انجام شده اما با توجه به شرایط اقتصادی که در سیرجان وجود دارد در کنار بخش دولتی و بخش خصوصی هم باید مشارکت کند و اگر سرمایه گذاری اتفاق بیفتد مردم سیرجان به جای مراجعه به بخش های درمانی خصوصی شهرهای مجاور می توانند در شهر خود خدمات بگیرند.
معاون وزیر بهداشت مشارکت خیرین سیرجانی در بحث درمان را خوب عنوان کرد و گفت: مرکز غربالگری یا تشخیص زودرس سرطان به همت خیرین در قالب طرح تحول ساخته شده است که امیدواریم زودتر تجهیز و راه اندازی شود و همچنین کار مشترک دیگری که از سوی خیرین در حال آماده سازی است مرکز بیماران خاص و بخش دیالیز است که امیدواریم بزودی شاهد بهره برداری آن باشیم.
دکتر جان بابایی افزود: یک کلینیک ویژه هم به همت خیرین راه اندازی شده و کلینیک ویژه دیگری هم از سوی دولت در دست اقدام است که اگر منابع آن تامین شود به زودی انجام خواهد شد که در عین حال مجوزهایی هم برای توسعه تخت های بیمارستانی در شهرستان صادر خواهد شد.
وی در خصوص اولویت های کاری وزارت بهداشت و درمان در سال جدید گفت: هدف اول ما طرح تحول سلامت است که باید ادامه پیدا کند و توسعه تخت های زایمانی و بیمارستانی،کلینیک های ویژه، اورژانس و… را نیز در دستور کار داریم و ما ۲۵۰ کلینیک ویژه در طرح تحول داشتیم که ۱۴۰ تای آن ها تا کنون به بهره برداری رسیده است.
وی جایگاه استان از نظر درمانی را جایگاهی ویژه خواند و گفت: با این که استان کرمان از نظر آمایشی چند استان مجاور خود را پوشش می دهد اما تخت های بیمارستانی آن نسبت به جمعیت استان کم است که البته کارهای خیلی خوبی از جمله بیمارستان های مگا هاسپیتال در استان دارد انجام می شود که از طریق سرمایه گذاری و فاینانس خارجی هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی صورت می گیرد.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر نیز در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: با این که امروز بیش از ۹۵ درصد جمعیت ما تحت پوشش بیمه قرار گرفته اما هنوز نارضایتی هایی در بین مردم هست. یکی از آن ها کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص در سیرجان است که با پیگیری هایی که انجام شد تا پایان امسال فوق تخصص ریه در شهرستان مستقر خواهد شد.
وی افزود: با توجه به کمبود تختی که در شهرستان داریم معاون وزیر بهداشت موافقت کرده است هر سرمایه گذاری که بخواهد در بحث بیمارستان خصوصی سرمایه گذاری کند با وی همکاذی خواهد کرد.
حسن پور تصریح کرد: متاسفانه خیلی از مجوزها به راحتی به خیرین داده نمی شود که با همراهی و مساعدت معاون وزیر بهداشت این تسهیل در ارائه مجوز جهت سرمایه گذاری خیرین در بخش درمانی شهرستان انجام خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.