×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
ساخت میدان دام تا پایان سال جاری در سیرجان

dam shahrdariبه گزارش“سیرجان خبر” علیرضا زینلی‌پور با بیان اینکه ساخت میدان دام جدید در دستور کار شهرداری قرار گرفت، اظهار داشت: با موافقت شورای شهر تا پایان سال جاری میدان دام به مکان جدیدش منتقل می‌شود.

وی افزود: این میدان دام با ۷۰ غرفه سقف‌دار آغاز به کار می‌کند و با توجه به اینکه میدان دام در محدوده شهری واقع شده، انتقال آن یکی از نیازهای شهری است، زیرا در این مکان نمی‌توان نظارت کافی را انجام داد و قاچاق دام صورت می‌گیرد.

زینلی‌پور ابراز داشت: نگهداری زنده گوسفند در محدوده شهر مشکلات بهداشتی زیادی دارد و ما از فروشندگان تقاضا داریم تا برای تهیه غرفه‌های جدید هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی در ادامه از خرید سردخانه خنک کننده لاشه در کشتارگاه سیرجان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های شبکه دامپزشکی و همکاری شهرداری و شورای شهر خرید سردخانه عظیم خنک کننده لاشه در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم به زودی این سردخانه خریداری شود و سیرجان یکی از ۲۰ شهر کشور می‌شود که این خنک کننده را دارد.

وی مهمترین کاربرد این خنک کننده را جلوگیری از بیماری «تب کریمه کنگو» عنوان کرد و متذکر شد: لاشه گوسفند و گوساله پس از کشتار یک روز در این یخچال نگهداری می‌شود و تب کریمه کنگو را در صورت وجود داشتن از بین می‌برد.

زینلی‌پورد تصریح کرد: با همکاری شهردار و شورای شهر جدید زیدآباد اقدامات خوبی در زمینه کشتارگاه انجام شده و کشتارگاه زیدآباد کاملا بهداشتی به ذبح دام می‌پردازد.

وی افزود: کشتارگاه پاریز وضعیت  بسیار نامناسبی دارد و ما از مسئولان شهرستان و شهر پاریز تقاضا داریم تا این موضوع را هر چه سریع‌تر رسیدگی کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.