×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
سردرگمی در اردوگاه بازندگان «بازی کثیف»/ از حمله به وزیر کشور تا تیترهای دوپهلو

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از  فارس، روز گذشته بهارستان شاهد حضور یکی دیگر از وزرای دولت یازدهم بود، وزیری که این بار نه برای استیضاح یا سوال نمایندگان بلکه برای توضیح درباره یک موضوع جنجال‌برانگیز به مجلس دعوت شده بود.

«پول کثیف» دیروز موضوع اول بهارستان نشینان و نمایندگان مجلس منتظر بودند تا عبدالرضا رحمانی فضلی برای آنها از پول های کثیف و مصادیق ورود آن به سیاست بگوید.

وزیر کشور اما تاکید کرد که همه گفته های این چند ماه وی تنها «هشدار» بوده و نمی تواند درباره اتفاقی که رخ نداده توضیحی ارائه دهد.

وی دیروز در صحن علنی مجلس تاکید کرد:‌ «برخی از رسانه‌ها این موضوع مهم کشور را بر عرصه رقابت‌های سیاسی، تحلیل‌های گروهی و با توجه به مصالح و منافع خود از آن استفاده کرده‌اند و ما روز بعد از آن توضیح دادیم که این موضوع هشدار بوده است.»

به هر حال در انتهای جلسه دیروز مجلس وزیر از نمایندگان مجلس «عذرخواهی» کرد و پرونده پول‌های کثیف با همین عذرخواهی بسته شد.

اما در این میان واکنش طیف اصلاح طلب و رسانه های وابسته به این جریان از زمان طرح موضوع پول های کثیف از سوی وزیر کشور در اسفند ماه سال گذشته تا روز بعد از جلسه مجلس با عبدالرضا رحمانی فضلی، قابل تامل است.

این رسانه‌ها که پس از طرح ماجرای پول‌های کثیف در انتخابات سعی می‌کردند با مانور رسانه‌ای فضا را به سمتی ببرند که افکار عمومی تصور کند موضوع پول‌های کثیف در اردوگاه رقیب سیاسی این جریان رخ داده است.

این رسانه‌ها همچنین در آستانه سال انتخابات مجلس تلاش کردند که موضوع پول‌های کثیف وارد شده به دنیای سیاست را با مجلس و نمایندگان اصولگرای آن گره بزنند و اینگونه القا کنند که برخی از نمایندگان حاضر در مجلس با همین پول ها راهی بهارستان شده‌اند.

 


تیتر روزنامه های اصلاح طلب پیش از برگزاری جلسه رحمانی فضلی با نمایندگان

 


تیتر روزنامه های اصلاح طلب پیش از برگزاری جلسه رحمانی فضلی با نمایندگان

 


تیتر روزنامه های اصلاح طلب پیش از برگزاری جلسه رحمانی فضلی با نمایندگان

 


تیتر روزنامه های اصلاح طلب پیش از برگزاری جلسه رحمانی فضلی با نمایندگان

 


تیتر روزنامه های اصلاح طلب پیش از برگزاری جلسه رحمانی فضلی با نمایندگان

 

در عین حال پس از جلسه روز گذشته وزیر کشور با نمایندگان مجلس، روزنامه های اصلاح طلب با تیتر های متفاوتی به استقبال آن رفتند.

این روزنامه ها در یک سردرگمی آشکار به جلسه دیروز و بعضا با چرخشی آشکار نسبت به مواضع خود پیش از برگزاری جلسه دیروز بهارستان، تیتر های خود را انتخاب کردند.

روزنامه شرق با تیتر «عقب نشینی علنی» به جلسه دیروز بهارستان پرداخت. این روزنامه در ابتدای گزارش خود با انتقاد تلویحی از وزیر کشور به دلیل آنچه «انداخته شدن توپ پول های کثیف به زمین رسانه ها»‌ خواند، غیر علنی نبودن جلسه دیروز را عامل نگفته شدن ناگفته ها عنوان کرد.

روزنامه آفتاب یزد نیز که در روزهای قبل از جلسه نمایندگان به رحمانی فضلی در چندین گزارش به ماجرای پول های کثیف و حتی مصادیق ورود آن به سیاست پرداخته بود با تیتر «پول های کثیف در جیب رسانه ها پیدا شد!»‌ جلسه روز گذشته را پوشش  داد.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: «روز گذشته رحمانی فضلی با حضور در مجلس به جای آنکه در خصوص نفوذ پول های کثیف در سیاست توضیح دهد از نمایندگان مجلس عذرخواهی کرد و اظهار نمود که رسانه ها اظهارات او را طی چند ماه گذشته تحریف نموده اند!»

روزنامه اعتماد با تیتر «آدرس سربسته پول های کثیف» به استقبال جلسه دیروز رفت و تلاش کرد با توجه به برخی اظهارات و اشاره های نامشخص وزیر در جلسه روز گذشته، به نوعی از پرداختن به موضوع «عدم ارائه سند برای پول های کثیف از سوی وزیر کشور» فرار کند.

روزنامه آرمان امروز نیز که یکی از رسانه های میدان دار در داغ کردن مساله پول های کثیف بود تیتر «پول های کثیف،‌بحث تمیز بهارستان» را انتخاب کرد و در کنار آن سعی کرد در مصاحبه با چهره های اصلاح طلب مانند مرتضی حاجی موضوع پول های کثیف را «هشداری به کاندیداها» عنوان کند.

«سکوت در جلسه علنی» نیز عنوان تیتر روزنامه ابتکار درباره جلسه دیروز بهارستان است. این روزنامه نیز تلاش کرد با انتخاب این تیتر، غیر علنی نبودن جلسه دیروز را دلیل عدم بیان اظهارات جدی وزیر درباره پول های کثیف عنوان کند.

 

 

 

 

 

 

 

بنابر این گزارش‌، با نگاهی به مواضع متناقض روزنامه‌های اصلاح طلب در قبل و بعد از جلسه دیروز بهارستان به خوبی می توان دریافت که فضاسازی رسانه ای طیف در ماجرای پول های کثیف در آستانه انتخابات مجلس دهم، راهکاری برای ایجاد هجمه به رقبای سیاسی جریان مقابل است.

حال باید دید این رسانه ها در ادامه و با توجه به مطالبه جدی جریان‌های مختلف سیاسی کشور برای روشن شدن تکلیف موضوع پول های کثیف در انتخابات، چه مواضعی درباره آن خواهند گرفت و آیا این موضوع نیز مانند چندین ماجرای جنجالی دیگر از سوی این رسانه ها به فراموشی سپرده می شود؟

انتهای پیام/

اخبارمرتبط :

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.