×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
سرشماری سال ۹۵ با تبلت/ اعلام به روز نرخ تورم از سال ۹۳/ اطلاعات یک نفر را هم افشا نکردیم

markaz amarبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از تسنیم،عادل آذر امروز در همایش روز آمار و برنامه‌ریزی که در وزارت کشور با حضور معاون مدیریت و برنامه ریزی رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شده بود، اظهار داشت: مرکز آمار ایران مرجع رسمی تهیه، تولید، اعلام و انتشار آمارهای رسمی کشور محسوب میشود و تلاش ما بر این است که آمارهای اصیل و صحیح را برای مقامات و برنامه‌ریزان کشور تولید کنیم.

رئیس مرکز آمار ایران افزود: یکی از فعالیت‌های اخیر این مرکز جایگزین کردن رویکرد نوین در استفاده از فناوری‌های جدید به جای کاغذ در طرح‌های آماری است که بر پایه فناوری اطلاعات انجام می‌شود.

* سرشماری سال ۹۵ با استفاده از تبلت و بدون کاغذ انجام می شود

وی با بیان اینکه در معاونت طرح‌های آماری این مرکز استفاده از امکانات آمارهای ثبتی مدنظر قرار دارد، گفت: اگر قرار است گردش اطلاعات اقتصادی،‌ فردی و مکانی به خوبی انجام شود، هر فرد باید برای فعالیت و کسب و کار خود یک کد یکتا مانند کد ملی داشته باشد.

عادل آذر اضافه کرد: در طرح سرشماری کشاورزی که هم‌اکنون اجرای آزمایشی آن انجام می‌شود، استفاده از فناوری اطلاعات به جای کاغذ به طور کامل انجام خواهد شد و همچنین سرشماری نفوذ و مسکن سال ۹۵ هم با استفاده از تبلت و بدون کاغذ انجام می‌شود.

رئیس مرکز آمار ایران تکمیل بانک آمارهای ثبتی را از دیگر اقدامات در حال انجام دادن در این مرکز عنوان کرد و افزود: با این اقدام به جای گرفتن ۳۰ دقیقه از وقت افراد در سرشماری‌ها تنها ۱۰ دقیقه از وقت آنها گرفته می‌شود.

* قول می‌دهیم در سال ۹۳ نرخ تورم ماهانه ۲ روز بعد از پایان ماه اعلام شود

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ تورم ماهانه ۷ روز پس از پایان هر ماه اعلام می‌شود، گفت: قول می‌دهیم که در سال آینده حداکثر دو روز بعد از پایان هر ماه تورم را ماهانه اعلام شود.

عادل آذر با بیان اینکه تهیه جدول داده‌ ستانده از اقداماتی است که باید تا پایان امسال انجام شود، تصریح کرد: با تکمیل این جدول آثار و تبعات فعالیت‌هایی که در کشور انجام می‌شود مشخص خواهد شد. برای مثال اینکه پرداخت یارانه چه آثاری برای کشور داشته است.

به گفته رئیس مرکز آمار، هم اکنون سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور مشخص شده و این سهم در GDP کمتر از ۵ درصد است، درحالی این رقم که در سند چشم انداز ۲۰ ساله ۲۵ درصد پیش‌بینی شده است.

* افتخارمان این است که تا کنون اطلاعات هیچ فرد و بنگاهی‌ تا کنون افشا نشده است

عادل آذر گفت: یکی از افتخارات مرکز آمار این است که اطلاعات هیچ فرد و بنگاهی تاکنون افشا نشده و قصد محرمانگی رعایت شده است.

وی با اشاره به سامانه یکپارچه جمع‌آوری الکترونیکی داده‌ها (سیجاد) اضافه کرد: این سیستم بستری را فراهم می‌کند که نیاز به برنامه‌‌نویسی حرفه‌ای برای فعالیت‌های آماری وجود نداشته باشد.

این مقام مسئول در ادامه به تدوین بودجه ۹۳ و ابلاغ بخشنامه آن به دستگاه‌های اجرایی اشاره و تصریح کرد: سعی می‌کنیم بودجه مرکز آمار در سال۹۳ به صورت عملیاتی اداره شود.

رئیس مرکز آمار ایران گفت:‌ با کمترین نیروی انسانی در حال انجام فعالیت‌های آماری کشور هستیم و از معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور می‌خواهیم که از لحاظ بودجه‌ای و نیروی انسانی توجه ویژه‌ای به بخش داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.