×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
سرقت اسناد محرمانه پایگاه نظامیان آمریکا در بحرین توسط یک کارمند

dastgiri jasos amricaبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از تسنیم،یک دادگاه نظامی آمریکایی در  ایالت کلمبیا اتهام جاسوسی یکی از کارمندان خود در پایگاه بحرین را تأیید و وی را به ۲۰ سال زندان محکوم کرده است، ازاین‌رو نیروهای امنیتی کویت این شخص را هنگامی که قصد ورود به خاک این کشور داشت بازداشت کرده به نیروهای آمریکایی تحویل دادند.

بر اساس گزارش مقامات امنیتی آمریکا جیمز هیتسلبرگر ۵۵ساله متهم است که اسناد بسیار محرمانه‌ای را از پایگاه نظامیان آمریکایی در بحرین ربوده است،‌ همچنین پایگاه اینترنتی “پولتیکو” طی گزارشی اعلام می‌کند، هیتسلبرگر کارمند سابق ارتش آمریکا بوده و  به‌عنوان مترجم در پایگاه نیروهای آمریکایی در بحرین فعالیت داشته است.

بر اساس گزارش این پایگاه اینترنتی آمریکایی هیتسلبرگر مسلط به زبان‌های فارسی، عربی و روسی بوده است. در سال ۲۰۱۱ نیروهای امنیتی آمریکا چهار جعبه مملو از اسناد بسیار محرمانه متعلق به پایگاه نظامیان آمریکایی در بحرین را از منزل وی کشف کردند.

دو تن از بازرسان پایگاه نظامی آمریکا در بحرین طی گزارشی به نیروهای امنیتی اعلام کرده‌اند فردی در این پایگاه اقدام به مطالعه ای‌میل‌های سرّی کرده آنها را به‌صورت نسخه چاپی به سرقت می‌برد.

لازم به ذکر است که وی در سال ۲۰۱۲ توسط نیروهای امنیتی آمریکا دستگیر و بازداشت خانگی شد، ازاین‌رو هیتسلبرگر موفق به فرار شده به اروپا گریخت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.