×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
سه مورد مشکوک به کرونا در استان کرمان / هیچ یک از حجاج مبتلا نیستند

به گزارش“سیرجان خبر” بیماری ویروسی کرونا  از سال ۲۰۱۲  شناسایی ، و از کشور عربستان شایع شد این بیماری ویروسی مانند سارس درسال ۲۰۰۳ ، دارای علائمی مانند تب ، سرفه وتنگی نفس است.
اردن، لبنان و مصر، از جمله کشورهایی هستند که بیماری مرس ناشی از ویروس کرونا ، درآنها مشاهده شده است .

در کرمان نیز دو خواهر مبتلا به کرونا شناسایی شدند که متاسفانه یکی از آنان فوت کرد.

سه مورد مشکوک به کورونا در استان کرمان

روز گذشته دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با واحد مرکزی خبر  از شناسایی سه مورد مشکوک به« ویروس کورونا » در استان کرمان خبر داد.

وی با بیان اینکه حال عمومی این افراد خوب است؛ افزود: این سه نفر با فردی که هفته گذشته بر اثر ابتلا به کورونا ویروس فوت کرده بود در تماس بودند که اولین مورد پرستار ICU و دو مورد دیگر یک نفر پزشک معالج و نفر سوم داماد فرد فوت شده است.

البته پیش از نیز دو نفر مشکوک به ابتلا نیز شناسایی شده بودند که آزمایشات رای به نبود ویروس کرونا در بدن آنان داد.

بیماری کرونا مانع سفر زائران به حج نخواهد بود
حجـت الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در همایش حج در استان مازندران با اشاره به شایعه پراکنی برخی رسانه‌ها در مورد ابتلای تعدادی از حجاج ایرانی به ویروس کرونا گفت: هیچ‌یک از حجاج ایرانی به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

قاضی‌عسکر اظهار کرد: تجربه تلخی از شایعه پراکنی‌ها در مورد ابتلای برخی حجاج به ویروس‌های متنوعی نظیر آنفلوآنزای خوکی و مرغی از سوی رسانه‌ها عنوان شده بود که خوشبختانه با مراقبت‌های کامل حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا توسط حجاج ایرانی از عربستان به ایران گزارش نشده است.

وی افزود: متأسفانه برخی با کارشکنی می‌خواهند جلوی اعزام زائران ایرانی به عربستان را بگیرند که خوشبختانه از بین ۷۲۰ هزار زائر ایرانی به عمره مفرده در سال جاری حتی یک نفر مبتلا به بیماری یا ویروسی تحت عنوان کرونا نشده است.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه مقابله با بیماری کرونا در کشور عربستان نیز جدی شده است، گفت: پیشگیری از این بیماری نیز در عربستان در حال افزایش بوده و تعداد مبتلایان به این بیماری بین عربستانی‌ها نیز فروکش کرده است.

وی با بیان “اگر خطری حجاج ایرانی یا عوامل و یا کارگزاران زیارتی را تهدید کند نخستین افرادی که مطلع می‌شود ما هستیم و اطلاع‌رسانی لازم را صورت می‌دهیم” تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا سطح سلامت زائران ایرانی در حج عمره و عتبات عالیات را افزایش دهیم.

چگونه پیشگیری کنیم

دکتر گویا با اشاره به اینکه این بیماری می‌تواند از فرد بیمار در بعضی موارد باعث انتقال به دیگران بخصوص کادر درمانی شود؛ افزود: این موارد بخصوص هنگامی روی می دهد که هنوز ابتلا به بیماری قطعی نبوده است و کادر درمانی نکات حفاظت از خود را رعایت نمی‌کنند.

وی در ادامه علائم بیماری ویروس کرونا را مشکلات تنفسی شدید و عوارض گوارشی بیان کرد و گفت: این بیماری در ادامه ممکن است باعث نارسایی در کلیه و کبد و سایر دستگاه های حیاتی فرد مبتلا شود.

دکتر گویا تاکید کرد: در موارد خفیف بیماری توصیه می شود بیمار در منزل تحت مراقبت قرار گرفته شود و وظیفه مراقبت از بیمار در منزل فقط بر عهده یک فرد باشد و سایر افراد خانواده به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری باید از شخص بیمار دور باشند.

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.