×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
سگ‌های ولگرد، خواب شهر را به هم زدند/گاز گرفتگی ۳۷۶ نفر درسیرجان

به گزارش “سیرجان خبر” سگ‌های بلا صاحب در سطح شهر و روستاهای اطراف سیرجان آسایش مردم را سلب کرده اند و از مهم‌ترین عوامل آلوده‌کننده پارک‌ها و تفرجگاه‌ها هستند.

سگ‌ها قابلیت تولید مثل بسیار بالا دارند بنابراین، با اجرا نشدن برنامه‌های کنترل و مبارزه با سگ‌های بلا صاحب توسط شهرداری‌، جمعیت این حیوان به سرعت افزایش می‌یابد و خطرات فراوانی برای شهروندان ایجاد می‌کند.

گفتنی است طی سال‌های اخیر آمار سگ‌های بلا صاحب در شهرستان سیرجان به شکل نگران‌ کننده‌ای افزایش یافته است افزایش تعداد سگ‌های ولگرد درشهرستان سیرجان نیز موجب نگرانی شهروندان شده است.

مهندس اسدی رئیس گروه بیماری های دانشکده علوم پزشکی سیرجان درگفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: کنترل و جمع آوری حیوانات ناقل بیماری به خصوص سگهای بلاصاحب در حوزه خدمات شهری برعهده سازمان مدیریت پسماند است در عین حال پاک کردن چهره شهر از لوث این میهمانان ناخوانده نیاز به همکاری نهادهای مختلف و مشارکت مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه سگ ها در طول سال طی دو مرحله زایمان می کنند و این امر موجب افزایش سگ های بلاصاحب در سطح شهر می شو گفت: طی دو سال گذشته هیچ اقدام اساسی برای پیشگیری از افزایش سگ های بلاصاحب در سطح شهر انجام نشده است که این امر باعث شده است تعداد سگ های بلاصاحب در سطح شهر و جولان دادن آنها در سطح معابر شهری  چشم گیر شده است.

رئیس گروه بیماری های دانشکده علوم پزشکی سیرجان اذعان کرد: بی توجهی مسئولان مربوطه در این خصوص منجرب گاز گرفتگی افراد و تحمیل هزینه های واکسناسیون به حوزه بهداشت و درمان شده است.

وی با اشاره به آمار گازگرفتگی در سال گذشته و پنج ماه اول سال جاری گفت: در سال گذشته ۱۱۲۳ مورد گاز گرفتگی به حوزه بهداشت و درمان مراجعه کرده اند و از اول سال جاری تا به امروز ۳۷۶ مورد گاز گرفتگی ثبت شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.