×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
سیرجان آماده برگزاری انتخاباتی پرشور/با راه‌اندازی اکیپ‌های کنترل نامحسوس با هرگونه خرید و فروش رای برخورد خواهد شد


فرماندار شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار “سیرجان خبر ضمن تقدیر از همکاری مناسب شهرداری‌ها در بحث تبلیغات و شرکت‌های گل‌گهر در بحث پشتیبانی و فعالیت‌های سازمان بسیج در بحث مشارکت حداکثری و آموزش و پرورش در بحث در اختیار گذاشتن شعب اخذ رای گفت: در شهرستان سیرجان از هر حیث برای برگزاری انتخابات پرشور، سالم و حداکثری آماده هستیم و امیدواریم مانند انتخابات گذشته، میزان مشارکت مردم شهرستان بالاتر از میانگین کشوری باشد.


سهراب بهاالدینی با اشاره به حضور ۳ نیروی انتظامی در هر شعبه جهت تامین امنیت و برقراری نظم گفت: در شعب حساس‌تر از نیروهای بیشتری استفاده خواهد شد تا مردم شهرستان در آسودگی خیال بتوانند در انتخابات مشارکت نمایند.


بهاالدینی در ادامه به بحث تخلفات انتخاباتی پرداخت و گفت: هیچ‌گونه تعارفی با افرادی که دست به تحلفات انتخاباتی بزنند، نخواهیم داشت و در همین راستا پیشنهاد رد صلاحیت دو نفر از کاندیداهایی که دست به اعمال خلاف قانون و یا عرف زده بودند، به هیات نظارت شهرستان داده شد که پس از اعلام موافقت این هیات، موضوع به هیات استانی منتقل شد و آن‌ها نیز اعلام موافقت کردند و همچنین تعدادی دیگر از کاندیداها که مرتکب تخلفات انتخاباتی شده بودند، توسط دادستانی احضار شده و به آن ها اخطار جدی داده شده است که در صورت تکرار، صلاحیت این افراد نیز صلب خواهد شد.


فرماندار سیرجان با اشاره به فعالیت مداوم کمیته رسیدگی به تخلفات انتخاباتی اذعان کرد: کاندیداهای متخلف ممکن است حتی در روز انتخابات نیز رد صلاحیت شده و آرای آنها خوانده نشود.

وی با اشاره به بحث خرید و فروش رای گفت: با راه‌اندازی اکیپ‌های کنترل نامحسوس با هرگونه خرید و فروش رای برخورد خواهد شد، ما در این بحث صرفا کاندیدای مورد نظر را به عنوان مسئول انجام این تخلف می‌شناسیم و با توجه به آمادگی دادستانی و دستگاه قضا، برخورد شدیدی در انتظار چنین کاندیداهایی خواهد بود به نحوی که در همان روز رای‌گیری نیز نام‌شان از انتخابات حذف خواهد شد.


بهاالدینی با اشاره به محدودیت زمان تبلیغات گفت: تبلیغات انتخابات شورای شهر تا ساعت ۲۴ چهارشنبه و انتخابات ریاست‌جمهوری تا ۷ صبح پنج‌شنبه مجاز است و پس از آن، تبلیغات ممنوع خواهند بود. همچنین کاندیداها موظف به جمع‌آوری بنرها و ستادهای تبلیغاتی خود در موعد مذکور هستند. در غیر این‌صورت کمیته امحا این کار را انجام خواهد داد.


فرماندار سیرجان با اشاره به این‌که شنیده شده برخی کاندیداها اقدام به جمع‌آوری شناسنامه در شهرستان یا از شهرهای اطراف کرده‌اند، گفت: هرچند انتخابات امسال به صورت سنتی و نوشتاری برگزار می‌شود اما مرحله احراز هویت به صورت الکترونیکی خواهد بود و در هنگام ثبت‌نام، باید چهره و اثر انگشت متقاضی با اطلاعات بالا آمده در سامانه احراز هویت همخوانی داشته باشد. بنابراین اگر افرادی به دنبال جمع‌آوری شناسنامه هستند بدانند که کارشان بی‌فایده خواهد بود.

بهالدینی در ادامه افزود: مردم عزیز و کاندیداهای محترم نهایت دقت را داشته باشند که اعلام آمار انتخابات شوراهای شهرستان و به خصوص شهر سیرجان به صورت تجمیعی و پس از پایان شمارش خواهد بود. همچنین تنها مرجع رسمی و مورد تایید اعلام آمار، کمیته اطلاع‌رسانی و سایت فرمانداری هستند و هیچ مرجع دیگری مورد تایید نخواهد بود.

وی در انتهای این جلسه با دعوت مردم سیرجان به مشارکت حداکثری درانتخابات گفت: از مردم می‌خواهیم در ساعات ابتدایی در شعب اخذ رای حاضر شوند و شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی شب موکول ننمایند.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.