×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
سیرجان به مرحله نیمه نهایی پایتخت کتاب ایران راه یافت

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر “سیرجان خبر” از سوی دبیرخانه دومین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران اسامی ١۵ شهر راه یافته به مرحله نیمه نهایی این جشنواره اعلام شد که نام شهرستان سیرجان در بین این شهرها قرار دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان ضمن اعلام این خبر گفت: در فراخوان دومین جشنواره پایتخت کتاب ایران ١٠٠ شهر شرکت کرده بودند که از میان آنها ١۵ شهر به مرحله نیمه نهایی داوری راه یافتند.

حسین اسحاقی بیان کرد: این شهرها را بر اساس شاخص های جشنواره،یعنی تناسب با نیازهای محلی ،آیین های بومی و ارزش های دینی و ملی ،تاثیرات پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی،برخورداری از مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت های بزرگ تجاری برای تامین هزینه ها ،داشتن قابلیت الگو برداری و برخورداری از تازگی و کیفیت در محتوا و شیوه اجرا و ضمانت اجرا انتخاب کرده است .

وی افزود: از میان این ١۵ شهر، در نهایت پنج شهر به مرحله نهایی راه خواهند یافت که در انتها یک شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی خواهد شد و چهار شهر دیگر بر اساس تفاهم نامه ای که با بنیاد ملت منعقد شده است از حمایت های این بنیاد و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار خواهند شد.

رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی سیرجان اعلام کرد:سیرجان،اصفهان ،بوشهر،تبریز،دزفول،رامهرمز،رشت،سبزهوار،شهر کرد،شیراز،کاشان،شهر ری،خورموج ؛یزد و نیشابور به مرحله نیمه نهایی داوری ها راه یافتند.

گفتنی است مراسم اختتایمه جشنواره پایتخت کتاب ایران ١٧ اسفند با حضور معاون رییس جمهوری ،وزیر کشور،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری در تالار وحدت تهران برگزار می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.