×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
سیرجان را به عنوان پایتخت مطبوعات محلی به وزارتخانه معرفی کرد‌ه‌ایم/ نشریات سیرجان از یارانه مطبوعات در کشور برخوردار نیستند

به گزارش “سیرجان خبر” آیین افتتاحِ دفتر نمایندگی خانه‌مطبوعات شهرستان سیرجان با حضور مدیرعامل خانه مطبوعات استان و جمعی از اهالی رسانه‌ی سیرجان در سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

علی سیف‌الدینی رئیس اداره مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ابتدای این مراسم، ضمن تبریک به مناسبت راه اندازی نمایندگی خانه مطبوعات در سیرجان گفت: ما در استان کرمان ۳۴۲ نشریه چاپی و الکترونیکی داریم که سهم سیرجان از این نشریات، ۳۶ رسانه است که رتبه نخست در استان محسوب می‌شود.

وی پیشنهاداتی را برای بهبود عملکرد خانه مطبوعات در سیرجان ارائه داد و گفت: سیرجان را به عنوان پایتخت مطبوعات محلی به وزارتخانه معرفی کرد‌ه‌ایم که عملی شدن این اتفاق، نیازمند پیگیری خانه مطبوعات و مسئولان سیرجان است، ضمن اینکه در سیرجان جای جشنواره تخصصی رسانه خالی است و با توجه به تعدد رسانه‌های سیرجان، یک رسانه سراسری ویژه حوزه معدن که در این بخش به صورت تخصصی کار کند، هم بایستی راه اندازی شود که از اجرایی شدن هر سه طرح با همکاری و همراهی فعالان مطبوعاتی شهرستان سیرجان حمایت خواهیم کرد.

سیف‌الدینی تصریح کرد: نشریات سیرجان از نظر تیراژ وضعیت خوبی دارند، اما از یارانه مطبوعات در کشور برخوردار نیستند و این تنها به این دلیل است که ضریب کیفی از سوی آن‌ها تعیین نشده که امیدواریم با راه اندازی خانه مطبوعات در شهرستان، شاهد اقدامات مفید و موثری در حوزه ارتقاء فعالیت رسانه‌های سیرجان باشیم.

شهباز حسن پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به این که بخش اصلی فرهنگ کشور به دست مطبوعات رقم می‌خورد، گفت: اگر امروز سیرجان توانمندی‌هایی دارد، نباید نقش رسانه را در آن نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه مطبوعات باید به عنوان آرام بخش جامعه، امید را به مردم تزریق کنند، ابراز امیدواری کرد: نمایندگی خانه مطبوعات در سیرجان بتواند در تحقق این هدف گام‌های موثری بردارد.

محمدرضا نژاد حیدری مدیرعامل خانه مطبوعات استان نیز در ادامه افزود: هنگامی ما می‌توانیم از توسعه و پیشرفت یک جامعه صحبت کنیم که منکر نقش رسانه‌ها نباشیم.

وی بابیان اینکه، در کنار جنگ اقتصادی و غیرعادلانه شاهد یک جنگ رسانه‌ای هم هستیم، گفت: تنها ابزاری که می‌تواند این جنگ رسانه‌ای دشمنان را خنثی نماید ایجاد فرصت مناسب برای مطالبه گری و حضور منتقدانه رسانه‌های داخلی است.

نژادحیدری بابیان اینکه رسانه‌ها میزان الحراره و دماسنج جامعه هستند گفت: به میزانی که جامعه امیدوارتر و شاداب‌تر باشد نقش‌آفرینی و تأثیر رسانه‌های ما هم بیشتر خواهد بود.

وی افزود: امروز اگر همه دستگاه‌ها و مسئولان این فرصت را فراهم کنند که رسانه‌های ما بدون دغدغه‌هایی که وجود دارد، آزادانه‌تر و درعین‌حال مسئولانه قلم بزنند؛ در برابر جنگ رسانه‌ای موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان خاطرنشان کرد: به همان میزانی که اساسنامه خانه مطبوعات توصیه کرده که مدافع آزادی مطبوعات باشیم، آموزش خبرنگاران را هم به ما توصیه کرده است، لذا همان‌گونه که درخواست داریم دستگاه‌ها فضا را برای آزادی بیشتر مطبوعات فراهم کنند؛ از رسانه‌ها هم می‌خواهیم خود را مسلح به علم و دانش روز کنند.

نژاد حیدری خطاب به نماینده خانه مطبوعات سیرجان گفت: از نماینده خانه مطبوعات درخواست می‌کنیم مشکلات و دغدغه‌های خبرنگاران را پیگیری کنید.

مدیرعامل خانه مطبوعات با اشاره به سیاست خانه مطبوعات برای تشکیل نمایندگی‌های خانه مطبوعات در شهرستان‌ها تأکید کرد: سعی می‌کنیم با تصویب هیأت مدیره بخشی از اختیارات خانه مطبوعات را به نمایندگان خانه واگذار کنیم.

مجید پورمحسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیرجان نیز ضمن تشکر از تلاش، مساعدت و حمایت مجموعه مسئولان شهرستان از حوزه فرهنگ و هنر گفت: این اتفاق به همت تمامی افرادی که دغدغه مطبوعات شهرستان را داشتند به وقوع پیوست و پس از سال‌ها نمایندگی خانه مطبوعات در سیرجان کار خود را به صورت رسمی و به منظور توسعه فرهنگی شهرستان آغاز کرد که امیدوارم با پیگیری‌های مسئول خانه مطبوعات در سیرجان اتفاقات خوبی در حوزه رسانه رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه سیرجان در حوزه مطبوعات ظرفیت بالایی دارد، از برگزاری سه جشنواره در سیرجان تا پایان سال خبر داد و افزود: به همت علاقه مندان حوزه فرهنگ و هنر، جشنواره تئاتر سردار سلیمانی، جشنواره ادبیات داستانی مقاومت و جشنواره مطبوعات را پیش رو خواهیم داشت.

گفتنی است جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرصه مطبوعات سیرجان به بیان دغدغه‌های این حوزه پرداختند.

در پایان این مراسم نیز ضمن معرفی ابوذر خواجویی به‌عنوان مسئول نمایندگی خانه مطبوعات سیرجان، در حکمی وی به عنوان مشاور رسانه‌ای مجمع نمایندگان استان نیز انتخاب شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.