×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
شهرستان سیرجان پایلوت اجرای طرح پیشگیری از خشونت

به گزارش “سیرجان خبر” معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: در دستگاه قضایی طرح هایی تدوین شده که اقدامات پیشگیرانه در وقوع جرم دارد لذا فرهنگ سازی و پیشگیری از جرائم به مراتب بهتر از مقابله با مجرم و جرائم است .

سید مهدی قویدل با بیا اینکه پیشگیری از خشونت به صورت ویژه در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان قرار دارد،افزود : این استان در مقابل آسیب های اجتماعی سپر بلا و در خط مقدم جبهه مبارزه و مقابله با جرایم سازمان یافته است کعه آسیب های این جرایم در وهله اول متوجه مردم منطقه است از این رو باتوجه به پهناور بودن استان و گستردگی معضلات می طلبد نگاه ویژه ای به اجرای برنامه های پیشگیرانه در استان شود.


قویدل گفت : موقعیت شهرستان سیرجان ویژه است باید راههای مقابله با جرم هم عملی شود و می خواهیم این شهرستان الگویی باشد برای سایر شهرستان ها در کاهش جرائم و پیشگیری از جرم در سطح استان .


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: ما به دنبال جامعه ای خالی از خشونت همراه با امنیت کامل هستیم و دستگاه قضائی بر مبنای برنامه جامع علمی تدوین شده، درصدد ساماندهی وضعیت کنونی است و در صدد هستیم در این مسیراز گسترش حاشیه نشینی و سکونت گاههای غیررسمی جلوگیری شود.


وی گفت: پیشگیری مربوط به یک سازمان نیست وبایستی همه دستگاههای اجرایی دربحث پیشگیری از وقوع جرم مشارکت داشته باشند تا جامعه ای عاری از جرم و همراه با امنیت تشکیل دهیم و راههای جرم را قبل از وقوع جرم ببندیم.

سهراب بهاالدینی فرماندار ویژه شهرستان سیرجان نیز در این جلسه گفت:مردم شهرستان سیرجان به دیاردارالحسین مشهور هستند و باید با تلاش جمعی، از وقوع هر گونه جرم جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از درمان بهتر است،افزود: همه می‌دانیم که در تمامی موارد پیشگیری از درمان بهتر است و اگر در همه حوزه ها پیشگیری را اصل قرار بدهیم دیگر نیازی به درمان باقی نخواهد ماند و در نتیجه شاهد جامعه ای پویا و با نشاط خواهیم بود.

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان با تاکید بر نقش آموزش در جهت پیشگیری از جرم،جنایت و خشونت، تصریح کرد:آموزش های صحیح و اصولی در میان خانواده و تعلیم و تربیت فرزندان را می توان از جمله مهمترین عوامل پیشگیری در جامعه نام برد و از اصلی ترین گزینه ها جهت پیشگیری از جرم و جنایت به حساب آورد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.