×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
شهروندان با پرهیز از سفر به تحقق شعار نوروزی امسال کمک کنند

سرهنگ سلیمی فرمانده پلیس راه شهرستان سیرجان در گفت و گو با “سیرجان خبر” با بیان اینکه شعار ترافیکی نوروز امسال پرهیز از سفر ، ایمنی و سلامت انتخاب شده است و تحقق شعار نوروز امسال همکاری و همراهی را مردم می‌طلبد ، گفت: این شعار متناسب با شرایط خاص جامعه ناشی از گسترش و شیوع ویروس کرونا برگزیده شده و ضروری است تک تک شهروندان فهیم با پرهیز از سفر برای تحقق این شعار راهبردی و سلامت محور تلاش کنند.

وی اذعان کرد: پلیس راه شهرستان سیرجان با آماده باش کامل در ایام نوروز و استفاده از کلیه ظرفیت‌های انسانی و تجهیزاتی آماده اجرای طرح‌های ترافیکی و انضباطی می‌باشد.

سرهنگ مهدی سلیمی وضعیت ترافیک در محورهای ارتباطی منتهی به سیرجان در زمان حاضر را و روان و کم حجم توصیف کرد و گفت : بیشترین حجم تردد خودروها در محورهای مواصلاتی شهرستان سیرجان در محور سیرجان_ بندرعباس و سیرجان _ بافت گزارش شده است.
رئیس پلیس راه سیرجان همچنین از افزایش سوانح رانندگی در ۵ روز گذشته در جاده‌های ارتباطی سیرجان خبر داد و گفت :در این مدت، یک نفر بر اثر تصادف رانندگی در محورهای منتهی به این شهرستان جان خود را از دست داده است.

وی یکی از دلایل افزایش تصادفات و حوا دث رانندگی را،خستگی رانندگان دانست و گفت: عوامل خستگی ،اختلال در خواب و زمان رانندگی هر دو با افزایش خطر تصادفات رانندگی ارتباط قوی و شناخته شده ای دارند افرادی که در طول شبانه روز ۳ساعت و کمتر خوابیده اند اختلال شدید در خواب دارند و این اختلال موجب تصادفات رانندگی می شود.

سرهنگ سلیمی بابیان اینکه بهترین راه مبارزه با خستگی خواب کافی است اذعان کرد: اگر راننده به خواب نیاز دارد باید در اولین استراحتگاه و مکان امن متوقف شود و استراحت موثر وکوتاه داشته باشند و بهتر است راننده صندلی خود رابرای چرت زدن استفاده ننماید.

فرمانده پلیس راه شهرستان سیرجان اظهار کرد: اجرای طرح نوروزی از ۲۷ اسفند ماه در محورهای ارتباطی سیرجان آغازو تا ۱۴ فروردین ماه ا ادامه خواهد داشت گفت: با اعزام تیم های گشت محسوس و نامحسوس در جاده های برون شهری با هر تخلفی که باعث سلب امنیت شهروندان شود به صورت کاملا جدی برخورد خواهد نمود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.