×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
شکست ایران در لیگ جهانی/ شاگردان کواچ حریف ایتالیا نشدند +جدول

به گزارش“سیرجان خبر” اولین بازی تیم والیبال ایران در لیگ جهانی ۲۰۱۴ مقابل تیم ملی ایتالیا در شهر تریسته برگزار شد که شاگردان اسلوبودان کواچ این مسابقه را با نتیجه ۳ بر صفر و با امتیازهای ۲۵ بر۱۹، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳ به میزبان خود واگذار کردند.

ملی پوشان والیبال ایران که دومین حضور خود را در رقابت های لیگ جهانی تجربه می‌کنند، پس از استراحت در هفته اول، در هفته دوم به مصاف تیم قدرتمند ایتالیایی رفتند که در هفته نخست دو پیروزی ارزشمند را در خاک برزیل بدست آورده بود.
سعید معروف، شهرام محمودی، سیدمحمد موسوی، سامان فائزی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور و عبدالرضا علیزاده ترکیب اولیه ایران در این بازی را تشکیل می‌دادند.

ست اول؛ ۲۵-۱۹ ایتالیا

ایران به سختی امتیاز می گرفت و راحت امتیاز می داد. دو تیم تا امتیاز ۶ برابر بودند اما سرانجام ایران ۸ بر ۶ از ایتالیا جلو افتاد. تیم ایران به کمک توانایی فردی موسوی، محمودی و معروف امتیاز می گرفت. مائورو بروتو سرمربی ایتالیا به دقت کار شاگردانش را زیر نظر داشت. فائزی سرعتی زن جوان تیم ایران در دفاع بسیار موثر بود. زایتسف در بازی با ایران کمرنگ شده بود در عوض کوار خیلی خوب کار می کرد. ایران برتری سه امتیازی خود را تا امتیاز ۱۲حفظ کرده بود. اما ایتالیایی ها که نمی خواستند ست دوم را به راحتی واگذار کنند خیلی زود فاصله امتیازها را کم کردند.

ست سوم؛ ۲۵-۲۳ ایتالیا

ایران در ست سوم چیزی برای از دست دادن نداشت. کواچ همچنان اعتقادی به تعویض بازیکنان از خود نشان نمی داد. باز هم دو تیم در امتیازهای آغاز ست سوم برابر جلو می رفتند. ۳ بر۳ بازی مساوی بود. خیلی عجیب بود که کواچ در این شرایط زیاد تعویض نمی کرد و به بازیکنان ذخیره فرصت نمی داد. او سرانجام علی مباشری را به میدان فرستاد. سامان فائزی در دفاع عالی بود اما در اسپک های سرعتی ناکام بود. موسوی اما همچنان در برابر زایتسف موفق بود.

تیم ملی والیبال ایران در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر و امتیازهای ۲۵-۱۹ ، ۲۵-۲۲ و ۲۵-۲۳ شکست خورد.

لیگ جهانی والیبال گروه A
تیم امتیاز مسابقات جزئیات نتایج ست امتیاز
بازی برد باخت ۳
۰
۳
۱
۳
۲
۲
۳
۱
۳
۰
۳
برده باخته معدل برده باخته معدل
۱ ایتالیا ۹ ۳ ۳ ۱ ۲ ۹ ۲ ۴٫۵۰۰ ۲۷۳ ۲۴۰ ۱٫۱۳۸
۲ لهستان ۳ ۲ ۱ ۱ ۱ ۱ ۳ ۳ ۱٫۰۰۰ ۱۴۸ ۱۵۰ ۰٫۹۸۷
۳ برزیل ۳ ۴ ۱ ۳ ۱ ۲ ۱ ۵ ۹ ۰٫۵۵۶ ۳۲۶ ۳۴۶ ۰٫۹۴۲
۴ ایران ۰ ۱ ۱ ۱ ۳ ۰٫۰۰۰ ۶۴ ۷۵ ۰٫۸۵۳
بهترین بازیکنان دیدار ایتالیا و ایران

در پایان این دیدار جیری کوار با کسب ۱۵ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان برگزیده شد. سیمونه پارودی با کسب ۱۴ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و شهرام محمودی از تیم ایران هم با کسب ۱۳ امتیاز در رده سوم ایستاد.

پس از این بازیکنان، ایوان زایتسف با ۱۲ و میلاد عبادی‌پور هم با یازده امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

حالا ایتالیایی ها برای انتقام گرفتن در لیگ جهانی ۲۰۱۴ لحظه شماری می کردند. از سوی دیگر ملی پوشان ایران هم که تغییراتی در ترکیب و کادر فنی خود انجام داده اند انگیزه زیادی دارند که در غیاب ولاسکو بار دیگر ارزش های خود را به رخ جهانیان بکشند.

ایتالیایی ها کارنامه پرافتخاری در لیگ جهانیی والیبال دارند. آن ها در هر ۲۴ دوره قبلی لیگ جهانی حضور داشتند. هشت مدال طلا، سه نقره و سه برنز در لیگ جهانی کلکسیون حیرت انگیزی را برای این تیم پدید آورده است. ایتالیایی ها در آخرین دوره مسابقات لیگ جهانی مدال برنز گرفتند.

سه طلا و یک نقره در مسابقات قهرمانی جهان، یک طلا، دو نقره و یک برنز در جام جهانی، یک طلا و دو نقره در جام جایزه بزرگ جهان، شش طلا ، چهار نقره و دو برنز در جام قهرمانان اروپا از دیگر افتخارات تیم ملی والیبال ایتالیا است.

در مقابل، افتخارات تیم ایران تنها به دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در مسابقات قهرمانی آسیا همچنین سه نقره و یک برنز در بازی های آسیایی و دو طلا و یک نقره در کاپ آسیا خلاصه می شود.

ایران در دومین بازی برابر ایتالیا از ساعت ۲۲:۳۰ روز یکشنبه به میدان می رود.

در دیگر دیدار این گروه لهستان که در نخستین دیدار خود ۳-۰ به برزیل باخته بود در دومین دیدار خود با همین نتیجه برزیل را شکست داد. در گروه B  هم صربستان با نتیجه ۳-۲ روسیه را شکست داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.