×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
صرفا ۱۱۰ سکه از “مهریه” قابل پیگرد است

dadagah dadgostariبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از باشگاه خبرنگاران،جولا‌یی با اعلام این خبر گفت: حدود ۸ هزار نفر زندانیان جرایم غیر‌عمد در زندان‌ها به سر می‌برند که از این تعداد هزار نفر به زندانیان بدهکار دیه تصادف‌، ۲۵۰ نفر بدهکار جرائم غیر‌عمد حوادث کارگاهی‌، ۲۰۰۰ نفر بدهکار مهر‌یه تا سقف ۱۱۰ سکه‌، ۲۴۰۰ نفر بدهکار چک و ۳۵۰ نفر بابت بدهکاری نفقه‌ در زندان‌ها به سر می‌برند.

وی با اشاره به میزان پرداخت کمک‌های مردمی ستاد دیه اظهار داشت: در جشن گلریز‌ان امسال ۲۲ میلیارد تومان در‌ سر‌اسر کشور به ستاد دیه کمک شده و از ابتدای سال نیز تا‌کنون ۲۰ هزار نفر از هموطنان به خود‌پردازهای ستاد دیه حدود مبلغ ۳ میلیارد تومان کمک کرده ‌اند.

جو‌لایی با اشاره به قرار گرفتن در ماه محرم‌الحر‌ام اظهار داشت: کمک‌های چشمگیر مردمی در دهه اول محرم قابل تقدیر است تا جایی که در روز قبل از تاسوعا و عاشورا در تهران ۲ شهروند هر کدام به مبلغ های ۱۰۲ و ۱۰۳ میلیون تومان بابت زندانیان دیه به ستاد دیه پرداخت کردند. در استانها نیز مبالغی همچون ۹۰ میلیون، ۲۰ میلیون، ۳۰ میلیون و غیره کمک شده است.

وی با اشاره به افزایش مبلغ دیه در ماههای حرام ادامه داد: در سال جاری مبلغ دیه ۱۱۴ میلیون تومان اعلام شده اما در ماه های حرام همچون ذی قعد‌ه ، ذی ‌حجه، رجب و ماه محرم  این مبلغ به ۱۵۲ میلیون تومان افزایش یافته است.

لذا از مردم خو‌استاریم که نسبت به قوانین و اجرای آن به خصوص قوانین راهنمایی و رانندگی همکاری لازم را داشته باشند تا خدا ناکرده مشکل خاصی برای آنان به وجود نیاید.

مدیر عامل ستاد دیه کشور با اشاره به الحاق بیمه شخص ثالث افزود: با پیگیر‌یهایی که تا قبل از ۲۰ شهریور ۹۲ صورت گرفته قانون الحاق بیمه شخص ثالث توسط کمیسیون اقتصادی مجلس و نمایندگان مجلس در یک طرح یک فور‌یتی به تصویب رسید و فعلا تا پایان سال ۹۳ مهلت گرفته ایم تا این الحا‌قیه اعتبار داشته و در صد‌دیم الحا‌قیه به تصویب نهایی و دائمی برسانیم چرا که از این پس رانند‌گانی که دچار حادثه می شوند با در دست داشتن الحا‌قیه بیمه شخص ثالث نیازمند وثیقه برای آزادی نیستند و این الحا‌قیه خود به عنوان یک سند رسمی اتلاق می شود.

وی با اشاره به تعداد آزادی زندانیان غیر عمد در ۶ ماهه نخست سال ۹۲ تصریح کرد: در نیمه اول سال ۹۲ ۳هزار و ۷۱۶ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندانها آزاد شدند و در حال حاضر تنها ۸ هزار نفر زندانی غیر عمد در کشور داریم که برای آزادی آنان ۴۵۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.