×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

“سیرجان خبر” «حسن دانش» قاری بین‌المللی کشورمان متولد ۱۳۶۵ در یزد بود.وی حدود ۱۳ سال در مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف شرکت کرد تا اینکه سال گذشته در سی‌وهفتمین دوره این مسابقات توانست مقام نخست این رقابت‌ها را کسب کند و به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران راه یابد.

دانش در این مسابقات هم توانست با ارائه تلاوت‌هایی فاخر مقام نخست را کسب کند. وی پس از این برتری بسیار خوشحال بود چرا که توانسته برای مردم شهرش افتخارآفرینی کند به همین جهت پس از آن با برنامه‌ریزی همواره سعی در برپایی جلسات مختلف قرآن و پرورش استعدادهای استان یزد داشت.

وقتی پای صحبت‌های حسن دانش می‌نشستیم امکان نداشت از تلاش‌های حجت‌الاسلام علی گندمی به عنوان استادش سخنی به میان نیاورد. وی در گفت‌وگویی با فارس حجت الاسلام گندمی را پدر معنوی خود نامید و از زحمات چندساله این استاد قرآن که موجب تشویقش برای قرارگیری در مسیر فعالیت‌های قرآنی شده بود، تشکر کرد.

تابستان سال جاری بود که حسن دانش خود را برای اعزام به حج آماده می‌کرد. وی با وجود اشتیاق بسیار برای سفر به حج همواره نگران بود؛ به طوری که حجت‌الاسلام گندمی می‌گفت: «وقتی حسن می‌خواست به حج برود استرش زیادی داشت و همواره نگران جلسات قرآن بود و می‌ترسید که شاگردانش در مدتی که وی به حج تمتع می‌رود از آموزش قرآن بازمانند. او تا آخرین لحظه برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در یزد تلاش کرد و ما هم ادامه دهنده راه او خواهیم بود».

امروز ۴۰ روز از فاجعه منا و فقدان این قاری بین‌المللی قرآن کریم می‌گذرد. فضای حاکم بر شهر یزد هنوز هم دلگیر است به طوری که نه تنها شاگردان و دوستان حسن دانش بلکه دیگر تمام شهر در غم نبود وی همراه شدند.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم در سفر به حج تلاوت‌های مختلفی اجرا کرد اما به دلیل عدم وجود امکانات لازم بسیاری از این تلاوت‌ها ضبط نشد البته یکی از اعضای کاروان نور برخی از تلاوت‌‌های قاریان را ضبط کرده بود که در ادامه صوت تلاوت حسن دانش که ۲۸ شهریورماه یعنی حدود ۵ روز پیش از فاجعه منا اجرا شده و به عنوان آخرین تلاوت است، تقدیم مخاطبان خبرگزاری فارس می‌شود.

آخرین تلاوت به یادگار مانده از حاج حسن دانش

دانلود

فاجعه منا دوم مهرماه سال ۱۳۹۴ به دلیل بی‌کفایتی آل‌سعود رخ داد. در این فاجعه ۵ نفر از اعضای کاروان نور جان خود را از دست دادند که تاکنون پیکرهای مطهر «حسن دانش»، «محسن حاجی‌حسنی‌کارگر» و «امین باوی» پیدا شده است اما هنوز خبری از پیکرهای مطهر «فؤاد مشعلی» و «محمدسعید سعیدی‌زاده» نیست.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.