×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
طرح ارتقای امنیت ترافیکی در محور کرمان – سیرجان آغاز شد

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از تسنیم،سرهنگ احمد حجت‌آبادی در آیین برگزاری این طرح، هدف از برگزاری این طرح را آسایش و امنیت مردم در جاده‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای عنوان و اظهار کرد: در سال گذشته استان کرمان از لحاظ کاهش تصادفات در کشور رتبه نخست را داشته، ولی در ۶ ماه نخست امسال در پایین‌ترین رتبه جدول کشوری قرار گرفته است.

وی افزود: به همین سبب اجرای طرح ارتقای امنیت ترافیکی در سطح استان کرمان برنامه‌ریزی ‌شده است.

رئیس پلیس راه استان کرمان با بیان اینکه در ۵ ماهه نخست امسال ۲۳۶نفر در جاده‌های استان به سبب تصادف جان خود را از دست داده‌اند، گفت: استان کرمان در این مدت نسبت به سال گذشته ۲۵درصد افزایش تصادف داشته است.

سرهنگ حجت‌آبادی با تاکید بر اینکه ۵۰درصد از تصادفات جاده‌ای ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است، تصریح کرد:۴۹ درصد از تصادفات در محورهای فرعی روستایی به سبب بی‌توجهی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه محورهای مواصلاتی به شهر باغین نیز از نقاط حادثه‌خیز استان است، اظهار کرد: در اجرای طرح ارتقای امنیت ترافیکی که به مدت چهار شبانه‌روز انجام می‌شود، از تمامی امکانات و تجهیزات موجود به ویژه ۴۸ دستگاه خودرو استفاده می‌شود.

رئیس پلیس راه استان کرمان گفت: این طرح در محورهای باغین – سیرجان، باغین – کرمان، رفسنجان به بهرامجرد و اختیارآباد و همچنین در اتوبان امام رضا (ع)اجرا می‌شود.

سرهنگ حجت‌آبادی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح شبرنگ بین راکبان موتورسیکلت و وسایل نقلیه کشاورزی توزیع می‌شود، افزود: با متخلفان برخورد جدی شده و همچنین موتورسیکلت‌هایی که راکبان آنها فاقد کلاه ایمنی باشند، توقیف می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در مدت این ۴ روز با رانندگان متخلفی که اقدام به انحراف به چپ، سبقت و سرعت غیرمجاز و سایر تخلفات رانندگی کنند، با جدیت برخورد می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.