×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
طرح شهید سلیمانی، موثر در مقابله با کرونا

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان در گفت و گو با خبرنگار “سیرجان خبر” گفت: به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا، طرح بسیج ملی مبارزه با کووید ۱۹ با نام “طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی” به شکل فعال از اذرماه ۱۳۹۹ همگام با کشور در شهرستان سیرجان اجرا شد.

علیرضا مریدی بیان کرد: در این راستا از همه ی ظرفیت های موجود به خصوص سازمان بسیج مستضعفین، هلال احمر و داوطلبین مردمی برای کمک به بهداشت به عنوان متولی اصلی در مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله محور و خانواده محور استفاده شد.

وی اذعان کرد: تشدید نظارت بر پروتکل های بهداشتی و اعمال قانون، انجام تست گسترده هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه های آسیب پذیر شامل سالمندان و بیماران زمینه ای(قرنطینه معکوس)، تقویت درمان سرپایی و کاهش بیماران بستری به بیمارستان همچنین انجام واکسیناسیون از راهبردهای اصلی طرح شهید سلیمانی است.

وی بر جدیت در اجرای طرح شهید سلیمانی با همراهی مردم در بیماریابی و توسعه تست های تشخیصی با همکاری بسیج به شکل گسترده در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: تا کنون در سطح شهرستان سیرجان تعداد کل تست سریع گرفته شده : ۲۷۱۲۶ نفر، تعداد تست pcr انجام شده : ۳۰۷۰۰ نمونه، تعداد رهگیری انجام شده: ۶۳۰۰۰ نفر، تعداد ویزیت درب منزل : ۱۱۰۰۰ نفر، تعداد ارجاع به قرنطینه خانگی : ۲۵۵۰۱ نفر، خدمات بهداشتی و حمایتی درمانی : ۲۴۲۴۷۵، کل بسته معیشتی توزیع شده: ۳۹۳۵۷ خانوار، تعداد بازدید بهداشت محیط: ۴۴۸۰۰ بازدید، تعداد اخطار : ۲۱۰۸۱ اخطار، تعداد پلمپ: ۳۲۰ پلمپ از اقدامات انجام شده در طرح شهید سلیمانی است.

علیرضا مریدی اجرای طرح شهید سلیمانی را نشانگر عزم راسخ و هم افزایی همه جانبه نیروهای دلسوز و یکدل بسیجی و کادر بهداشت و درمان دانست و گفت: این نیروها هم قسم شده اند برای خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

وی بیان کرد: پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی از جمله اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران، انجام تست سریع از افراد مشکوک و ویزیت بیماران خاص و زمینه ای درب منزل توسط تیم های رهگیری و مراقبتی، برطرف کردن مشکلات شخصی شامل خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در صورت نیاز، با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی مومن، امین و معتمد محله از جمله اهداف این طرح می باشد.

معاون فنی معاونت دانشکده علوم پزشکی سیرجان اذعان کرد: ایام بسیار سختی را گذرانده‌ایم و برای گذر از پیک پنجم کرونا، ما راهی جز افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان نداریم و با اندکی رعایت توصیه های بهداشتی خیلی از مشکلات کنونی برطرف خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.