×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
ظریف آخر هفته به آفریقا می رود/ نخستین سفر وزیر خارجه به قاره سیاه

zarif vazir omor kharejeبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از مهر،حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سفر وزیر امور خارجه به افریقای جنوبی و ترکیه اشاره کرد و گفت: قرار است وزیر امور خارجه پایان هفته جاری به افریقای جنوبی و سپس به ترکیه سفر کند.

وی با بیان اینکه اولین سفر ظریف در دوره جدید به افریقا، با هدف برگزاری کمیسیون عالی مشترک ایران و افریقای جنوبی است، افزود: وزیر امور خارجه در این سفر گفتگوهایی را در ارتباط با سیاست خارجی و نگاه ایران نسبت به افریقا دنبال می کند.

عبداللهیان با بیان اینکه در این سفر بخش های تجاری و خصوصی در ترکیب هیئت همراه دکتر ظریف هستند، گفت: اقای ظریف دراین سفر با رئیس جمهور افریقای جنوبی دیدار خواهند داشت.

معاون عربی، افریقای وزارت امور خارجه گفت: دکتر ظریف در سفر به ترکیه نیز مباحث منطقه ای از جمله نشست ژنو دو و همکاریهای تهران و آنکارا را برای صلح در منطقه در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور توجهی خاصی به قاره افریقا دارد، گفت: ۵۵ کشور در قاره افریقا وجود دارد و سفر دکتر ظریف به قاره افریقا یک اقدام مبارکی است و شاهد گسترس مناسبات در این قاره مهم جهان خواهیم بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.