×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
عراقچی در رأس هیأتی راهی ژنو شد

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،سید عباس عراقچی بامداد امروز (پنجشنبه) در رأس هیأتی به منظور رایزنی و گفت‌وگو با هلگا اشمید معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص چند نکته باقیمانده از مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ تهران را به مقصد ژنو محل برگزاری این نشست ترک کرد.

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و رئیس هیأت کارشناسی ایران در این مذاکرات نیز عراقچی را در این سفر همراهی می‌کند.

دیدار عراقچی و اشمید قرار است ساعت ۱۸ به وقت ژنو (۲۰:۳۰ به وقت تهران) در شهر ژنو برگزار و دو روز نیز به طول خواهد انجامید.

روز گذشته اخباری مبنی بر حضور وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و رئیس هیئت آمریکایی در مذاکرات ایران و ۱+۵ در مذاکرات امروز در ژنو مطرح شد که عراقچی در این باره به خبرنگار فارس گفت:‌مطلع شدیم که خانم وندی شرمن در مسیر سفر به مسکو توقفی در ژنو خواهد داشت و احتمال دارد ملاقات سه جانبه‌ای بین اینجانب، وندی شرمن و هلگا اشمید در ژنو برگزار شود.

سومین دور مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ اخیرا در شهر ژنو برگزار شد. عراقچی پس از پایان این مذاکرات در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد که پیشرفت خوبی حاصل شده ولی چند نکته باقی مانده که در نشست با اشمید در خصوص آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیروز (چهارشنبه) در صفحه فیس بوکش نوشت: مذاکرات هسته ای نیز با جدیت و اراده سیاسی قوی جریان دارد و هیات های کارشناسی ایران و ۱+۵ ده ها ساعت مذاکره فشرده داشته و به نتایج مثبتی رسیده اند. آخرین دور مذاکرات کارشناسی از ساعت ۸ صبح دوشنبه قبل شروع شد و یک سره تا ساعت ۷ صبح سه‌شنبه (یعنی حدود ۲۳ ساعت) ادامه داشت و بعد به دلیل شروع تعطیلات سال نو میلادی متوقف شد. این نشانه جدیت طرفین برای رسیدن به تفاهم و شروع روند اجراست. سفر همکار خوبم دکتر عراقچی برای مذاکره با مقامات اتحادیه اروپا در روزهای پایانی هفته جاری در ادامه این تلاش‌هاست. ما برای ادامه مسیر بر اساس برنامه اقدامی که در ژنو مورد توافق وزرا قرار گرفت بسیار جدی هستیم و معتقدیم با تعهد متقابل به توافق ژنو، پیشرفت و ورود به مرحله دشوار بعدی یعنی مذاکره و دستیابی به راه حل جامع کاملا امکان پذیر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.