×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

“سیرجان خبر” سردارمنتظرالمهدی سخنگوی ناجا ضمن قدر دانی از یکایک زائران حسینی به جهت همکاری و رعایت توصیه های پلیسی اعلام کرد: موارد مشکوکی در عروسکهای خریداری شده از  کشور عراق مشاهده و توسط پلیس کشف گردیده  که لازم است چنانچه احیانا زائران گرامی مواردی از این دست خریداری نموده اند حتما در مبادی ورودی به اولین مراکز پلیس اطلاع دهند.
وی افزود: همکاران ما در تمامی مرزها و مبادی  ورودی با امکانات لازم از بی خطر بودن آنها اطمینان حاصل مینمایند.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان داعش در گذشته با استفاده از عروسک های حاوی چاشنی انفجاری قصد رسیدن به اهداف تروریستی خود را داشته که احتمال می رود هم اکنون نیز پلیس ایران با بازرسی عروسک های عراقی درصدد امنیت بیشتر زائران اربعین حسینی است و احتمال می رود چاشنی های انفجاری نیز در این عروسک ها وجود داشته باشد.

عروسک‌های عراقی به این دلیل مشکوکند/ هشدار سخنگوی ناجا به زائران ایرانی

گفتنی است،در پی اطلاع رسانی مبنی بر جاسازی مواد خطرناک در اسباب بازی ها تعداد قابل توجهی از زائران عتبات به استانداری ها و مراکز انتظامی مراجعه و اعلام کرده اند که عروسک های جاسازی شده با پافشاری  به زائران هدیه  شده است.

**زائران وسایل خریداری شده را با نیروهای انتظامی کنترل کنند

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفتگویی اظهار داشت: امروز در بررسی چند مورد از اسباب بازی های خریداری شده توسط زائران در عراق مواد خطرناکی کشف شد و برخی نیز خودشان به دلیل مشکوک شدن به وسایل خریداری شده این موضوع را به دستگاه های امنیتی اطلاع دادند.

وی یادآور شد: در مرز مهران چند مورد اسباب بازی که مواد خطرناک در آن جاسازی شده بود کشف شد.

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی از تمامی زائرانی که به داخل کشور آمده اند خواست چنانچه اسباب بازی و وسایلی که امکان جاسازی مواد خطرناک خریداری کرده اند قبل از استفاده آن را باواحدهای انتظامی، امنیتی کنترل کنند تا نسبت به آن وسیله اطمینان کامل را داشته باشند.

عروسک‌های عراقی به این دلیل مشکوکند/ هشدار سخنگوی ناجا به زائران ایرانی

ذوالفقاری افزود: همچنین زائران که در راه هستند مراقب وسایل خریداری شده خود باشند و آنان که هنوز در عراق هشتند به هیچ عنوان این گونه وسایل را نخرند.

وی تصریح کرد که به تمامی دستگاه های امنیتی تاکید شده است که کنترل بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند تا مشکلی بوجود نیاید.

منبع:باشگاه خبرنگاران

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.