×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
عزاداری محرم امسال متفاوت با سال‌های قبل در سیرجان +تصاویر

به گزارش “سیرجان خبر” امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط ویژه پدید آمده، امکان برگزاری آیین ها و مجالس عزاداری به مانند سالهای گذشته نیست و محدودیت های اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا، چهره و شیوه عزاداری ها را تغییر داده و متفاوت ترین محرم تاریخ را رقم زده است.

اما ممنوعیت ها و محدودیت ها باعث نشده است تا عزای شهدای کربلا کمرنگ شود، بلکه عزاداران حسینی با برگزاری مجالس خطابه و نوحه در چارچوب پروتکل های بهداشتی، آیین های ماه محرم را برگزار می کنند.

در این شب‌ها بیشتر هیئت‌ها درمکان های سر باز، در فضای مجازی و به گونه‌ای دیگر مراسم عزاداری سرو سالار شهیدان را برگزار می‌کنند و بر اساس مصوبه ستاد کرونا هیئت‌ها کمتر از طبل و سنج و… استفاده می‌کنند و حرکت دسته‌های عزاداری به مرکز شهر و دیگر هیئت‌ها ممنوع می‌باشد.

از اول ماه محرم شهر سیرجان، غرق در حزن، ماتم و عزا شده است و مردم این شهر با حضور در مراسم عزاداری در مکان های آزاد و حفظ رعایت پروتکل های بهداشتی به سوگواری پرداختند.

راه اندازی پویش های کمک های مومنانه و کمک به محرومین در ماه محرم نیز از جلوه های شعور حسینی بود که جوانان سیرجانی از خود نشان دادند و در این راه بسته های معیشتی و نذری را میان مستمندان تقسیم می کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.