×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
علیپور: بررسی پرونده پرسپولیس و قهرمانی دوشنبه تمام می‌شود

alipour komite enzebati fotbalبه گزارش “سیرجان خبر” به نقل از تسنیم: حجت الاسلام علیرضا علیپور در گفت و گو تلفنی با برنامه ورزش و مردم گفت: بررسی‌هایی در ارتباط با پرونده بازی پرسپولیس و سپاهان انجام شد و اشخاص حقیقی و حقوقی زیادی نامشان در اختیار ستاد قرار گرفت و همه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی کردیم. نه تنها در این پرونده بلکه در سایر پرونده‌ها نیز اگر چنین مواردی پیش آید در کوتاه‌ترین زمان آن را حل می‌کنیم.

وی افزود: در ارتباط با پرونده‌های تبانی و تخلفات، چون بحث آبروی افراد در میان است باید دقت زیادی انجام داد. بسیاری از این پرونده‌ها از طریق سیستم قضایی پیگیری می‌شود و به همین دلیل ما اجازه بازگو کردن جزئیات آن را نداریم.

دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال گفت: فوتبال این قدرت را دارد که در گستره وسیعی تمام جامعه را درگیر کند اما کاش محاسن فوتبال بیشتر بود تا جامعه درگیر مشکلات اینچنینی نشود. ما در این ۲ هفته هرجا که می‌رویم در ارتباط با پرونده دیدار پرسپولیس و سپاهان می‌پرسند. سرمربی و مدیرعامل یک باشگاه آمده‌اند و مواردی را مطرح کرده‌اند و ما هم با شنیدن صحبت‌های دو طرف مستندات آنها را دیده‌ایم.

علیپور خاطرنشان کرد: تمامی موارد را شنیدیم و قهرمانی را نیز به ستاد دعوت کردیم. در جلسه سوم نیز دو طرف را آوردیم و روز گذشته آخرین مدارک توسط رویانیان به ما تحویل داده شد و از قهرمانی دعوت کردیم تا فردا بیاید و دفاعیات خود را انجام دهد. تا روز دوشنبه کار بررسی این پرونده تمام می‌شود و آن را به ستاد تحویل می‌دهیم تا رای را صادر کند.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود برخی از شاهدها ترسیده‌اند و کنار کشیده‌اند، گفت: در مرحله رسیدگی به تحقیقات هویت بسیاری از افراد محرمانه خواهد بود، حتی مربیان و بازیکنانی هستند که به آنها درخواست داده می‌شود که با مبلغی بازی را به نوعی در آورند. سال قبل از داوران خواستیم هر کس از آنها چیزی خواست به این ستاد اطلاع‌رسانی کنند.

دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال ادامه داد: از مقامات رسمی فوتبال می‌خواهم که تمامی موارد را به ما اطلاع دهند. متاسفانه باندی در فوتبال بوده و هست که پیشنهاداتی به اهالی فوتبال می‌دهد اما برخی جرأت بازگو کردن آن را ندارند و این به ضرر فوتبال ایران خواهد بود. سیستم دلالی در فوتبال از حدود دهه ۷۰ شروع و متاسفانه در سال‌های اخیر گروه‌های شرط‌بندی هم به آن اضافه شده است که باید برای تمامی این موارد و رفع آنها برنامه‌ریزی وسیعی انجام داد.

علیپور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا مجلس از لحاظ قانونی می‌تواند به این موارد ورود پیدا کند، گفت: مجلس می‌تواند به این موضوع ورود پیدا کند و به دلیل آنکه برخی‌ها به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شکایت کرده بودند مجلسی‌ها تصمیم گرفتند در نهایت این موضوع را در کمیسیون خود بررسی کنند تا به این شکایات نیز رسیدگی شده باشد.

دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال گفت: همانطور که در پرونده تبانی لیگ یک بالاترین مسئول آن باشگاه را فراخواندیم و برخورد کردیم اعلام کردیم که باید برخی دستگاه‌ها نیز بر عملکرد زیرمجموعه خود نظارت کنند چرا که در همان پرونده استاندار استان و شهردار آن شهر به کمیسیون اصل ۹۰ رفتند تا پاسخگوی تخلفات باشند.

علیپور افزود: از وزیر صنایع هم خواسته‌ایم که مواظب زیرگروه‌های خود باشد. چرا زمانی که ما با فعالیت یک مربی مخالفت می‌کنیم فلان دستگاه وزارت صنایع اصرار دارد که آن فرد را به کار بگیرد؟ به هر صورت مدیران باید پاسخگوی این مسائل باشند.

وی درباره تشکیل کمیته اخلاق هم گفت: ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال موقت است و تا زمانی فعالیت می‌کند که کمیته اخلاق تشکیل شود و وظیفه تحقیقات و بازرسی برعهده آن کمیته خواهد بود.

علیپور خاطرنشان کرد: در فرآیند جدید کمیته اخلاق افراد با رای مجمع انتخاب می‌شوند و وظایف تحقیقی و صدور و انشای رای توسط این کمیته انجام خواهد شد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.