×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

“سیرجان خبر” عناصر داعشی بیش از یکسال قبل با حمله به شهر سنجار در شمال غربی موصل هزاران تن از ساکنان این شهر را کشته و شمار زیادی را آواره کردند. پس گذشت چهار ماه از اشغال سنجار اما نیروهای پیشمرگ و پ.ک.ک و یگانهای مدافع خلق وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه توانستند طی حملاتی بخش هایی از این منطقه از جمله کوهستان سنجار را از داعش پس بگیرند؛ از آن زمان سنجار به خط مقدم نبرد کردها با داعش تبدیل شده است. نیروهای پیشمرگ که کنترل کوه سنجار را در دست دارند ماه گذشته اعلام کردند با توجه به عقب نشینی‌های اخیر داعش آماده عملیات برای بازپس گیری کامل سنجار هستند.

اینجا یکی از نزدیکترین نقاط به داعش است؛ به گفته آنها در بعضی مناطق اطراف سنجار فاصله بین پیشمرگ ها و جنگجویان داعش به پنجاه متر می‌رسد و گاه عناصر داعش با تماس بی سیم از آنها می‌خواهند به این گروه تروریستی ملحق شوند.

هفته گذشته در تازه ترین خبر از این جبهه عناصر داعش با پرتاب خمپاره چهار پیشمرگ کرد را کشتند که در پی آن عملیات هوایی گسترده نیروهای ائتلاف به آنها پاسخ داد. این عملیات پایگاه های داعش را بمباران کرد که در نتیجه آن، ۱۱ تروریست کشته ۱۵ تن دیگر زخمی و سه پایگاه اصلی آنها ویران شد.

در همین حال “یونس محمود” عکاس شجاع “بارکرافت” هفته قبل برای عکاسی عازم خط مقدم جبهه سنجار شد و سه روز در میان پیشمرگه‌ها بود؛ او در این سه روز توانست نزدیک ترین منطقه جنگی به عناصر داعش و نیروهای پیشمرگه کرد که آماده نبرد هستند را به تصویر بکشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.