×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
فرانسه به موضع سختگیرانه خود در قبال ایران ادامه می دهد

orland franceبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از تسنیم،فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی روز جمعه خود با بنیامین نتانیاهو تاکید کرد، “پاریس موضع و رویکرد سختگیرانه خود در قبال برنامه جنجالی هسته ای ایران را حفظ خواهد کرد.”

اولاند در ادامه افزود، فرانسه منتظر است ببیند آیا حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران که جانشین محمود احمدی نژاد شده چه اقدامات عملی را انجام خواهد داد.

یک دیپلمات اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود نیز گفت، نتانیاهو و اولاند همچنین در خصوص مذاکرات آتی ایران و ۵+۱ در شهر ژنو رایزنی و گفتگو کرده اند.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین به همراه آلمان تاکنون چندین دور مذاکره با ایران در خصوص برنامه هسته ای برگزار کرده اند. این دیپلمات اسرائیلی افزود، اولاند قصد دارد ماه آینده به سرزمین های اشغالی سفر کند.

نتانیاهو در مصاحبه روز پنج شنبه خود با فرانس ۲۴ نیز تاکید کرد، فرانسه باید موضع سختگیرانه خود در قبال ایران را “با خنده یا بدون خنده روحانی” حفظ کند.

اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی است که روسای جمهور ایران و فرانسه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفتگو کردند.

ایران و قدرت های بین المللی طی روزهای ۱۵ و ۱۶ اکتبر (۲۳ و ۲۴ مهرماه) در شهر ژنو مذاکرات هسته ای جدیدی را آغاز خواهند کرد. کشورهای غربی ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم می کنند ادعایی که تاکنون بارها از سوی تهران رد شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.