×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
فرهنگ عاشورا؛ مظلومیت امام حسین (ع) و ظلم دشمنان اسلام را به اثبات می‌رساند

به گزارش سرویس سیاسی “سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در رابطه با سفر معاون صدر اعظم آلمان به کشورمان اظهار داشت: از موضع‌گیری مسئولان در رابطه با عدم ملاقات با معاون صدر اعظم آلمان قدردانی می‌کنیم، اما خوب است در پشت پرده مواضع شفاف باشد و به آنها تفهیم شود، شرط و شروط برای ما که از اول موضع‌مان روشن است، کاری بیهوده و غیرقابل پذیرش خواهد بود.

وی ادامه داد: حفظ وحدت و همدلی دولت و ملت لازم و باید روز به روز بیشتر و تقویت شود، اما موضوع کنسرت شهر قم که مراجع و مردم قم اعتراض کردند، اینگونه مسائل باید از قبل تدبیر شود تا موجب اختلاف نشود.

خطیب جمعه سیرجان، تهاجم فرهنگی بیگانگان را روزنه امید دشمنان برای تسلط بر فرهنگ ارزش‌های اسلامی ملت ایران به ویژه جوانان عنوان کرد و خبر از جمع‌آوری ماهواره‌ها توسط مردم در روز اربعین داد.

حسینی تبیین کرد: براساس برنامه‌ریزی و با هدف مراقبت و نگهداری از فرهنگ عاشورایی روز اربعین دستگاه‌های ماهواره توسط مردم جمع‌آوری و تحویل می‌شود تا به فرهنگ القاء شده دشمنان نه گفته شود.

وی به همایش باشکوه شیرخوارگان حسینی اشاره کرد و گفت: فرهنگ عاشورا باید جهانی شود و امروز که همایش شیرخوارگان جهانی شده است، مظلومیت امام حسین (ع) و ظلم دشمنان اسلام را به اثبات می‌رساند.

امام جمعه سیرجان از شورای اسلامی و شهرداری سیرجان به خاطر سیاه پوش کردن شهر و نصب تابلوهای عزا با مضمون محرم قدردانی کرد و ابراز داشت: این عزاداری‌ها با برنامه‌ریزی مسئولان هیئت‌ها و در اوقات مناسب بعد از دهه اول و عاشورا ادامه داشته باشد.

حسینی از مردم خواست در این ایام از اسراف غذا در هیئت‌های عزاداری بپرهیزند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا در این راستا هم به اقتصاد مقاومتی کمک کنیم.

وی با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر انجام این فریضه را یک ضرورت دانست و ادامه داد: از بی‌تفاوتی در برابر منکرها باید پرهیز کرد و با هر منکری مقابله داشت، امروز تذکر لسانی ضرورت اجرایی دارد که مرحله اول احیای این فریضه است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.