×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
قرارگاه پدافند زیستی با موضوع کنترل بیماری کرونا در ارزوئیه

ناحیه مقاومت سپاه ارزوئیه با همکاری سازمان ها و ارگان های متولی امر پیشگیری و کنترل کرونا ویروس اقدام به برگزاری چهارمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی نمود.

به گزارش سیرجان خبر؛ حجت الاسلام نصرالله پور امام جمعه ارزوئیه عنوان کرد: کادر پزشکی و درمانی شهرستان به عنوان مبارزان خط مقدم پیشگیری و درمان کرونا هستند و آماده باش نیروهای سپاه و بسیج در کنار کادر بهداشت و درمان ادای دین بسیج به انقلاب در این برهه است.

وی اظهار کرد: در این نبرد بیولوژیک راه حاج قاسم سلیمانی با تمام امید و تلاش و با تکیه بر امدادهای غیبی همچنان پابرجاست.

نصرالله پور خاطر نشان کرد: دشمن یک جنگ بیولوژیک را آغاز کرده و در این زمینه پیوست رسانه ای قوی ای را با ایجاد شایعه و هجمه به مقدسات و مذاهب و مرجعیت پیش گرفته است و پایگاه توحید را در جنگ بیولوژیک مورد هدف قرار داده است.

نصرالله پور در پایان خاطر نشان کرد: اسلحه اصلی ما در این میدان توسل به خدا و استغاثه به ائمه معصومین علیهم السلام است.

فرمانده سپاه ارزوئیه با اشاره به مهم ترین اقدامات سپاه در مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان گفت: ۳۰۸ نفر در قالب ۷۷ تیم عملیاتی در گروه های۴ نفره در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز با شبکه بهداشت و درمان ارزوئیه همکاری لازم را داشته باشند.

وی از برگزاری هر ۴۸ ساعت یکبار جلسات قرارگاه پدافند زیستی خبر داد و گفت: هدف از این جلسات بررسی آخرین وضعیت کرونا در شهرستان ارزوئیه است.

فرمانده سپاه ارزوئیه خاطر نشان کرد: در پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان ارزوئیه، قرارگاه پدافند زیستی راه اندازی شده که به صورت روزانه گزارشات ارسال میشود.

سرگرد اسماعیل کاخ با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری مدظله العالی در جهت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا یادآور این موضوع شد که در جنگ ۳۳ روزه، حزب الله لبنان پیرو فرمایش ولی فقیه دعای جوشن صغیر را خواندند و حزب الله بر اسرائیل پیروز شد و در این برهه که رهبر معظم انقلاب تاکید به خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه دارند، همه پیرو فرمایش امام امت به خواندن این دعا توجه داشته باشیم تا شاهد نابودی ویروس از کشور باشیم.

فرمانده سپاه ارزوئیه عنوان کرد: اکنون در یک وضعیت کاملا بحرانی و آماده باش قرار داریم و گشت های اطلاعاتی و عملیاتی در قالب تیم های سازمان دهی شده با سر تیمی مسئولین اطلاعات و عملیات در میدان هستند، لذا مردم به شایعات توجه نکنند و در خصوص شایعات مجازی هم گروهان های رصد اطلاعاتی در آماده باش کامل برای برخورد با متخلفین هستند.

وی در خصوص تیم های جهادی بسیج عنوان کرد: با هماهنگی کامل شبکه بهداشت و درمان، آموزش های لازم جهت کنترل و پیشگیری این ویروس به گروه های جهادی داده می شود تا در صورت لزوم با همکاری شبکه بهداشت و درمان اقدام نمایند.

فرمانده سپاه ارزوئیه از توزیع بسته های معیشتی به افراد بی بضاعت نیز خبر داد و عنوان کرد: کمک به خانواده های نیازمند از لحاظ معیشتی در این شرایط بحرانی از دیگر خدمات بسیج سازندگی سپاه ارزوئیه است که در حال پیگیری، توزیع و انجام است.

سرگرد اسماعیل کاخ همچنین از راه اندازی کارگاه های خیاطی با همکاری آموزش و پروش، فنی و حرفه ای و موکب حرم تا ظهور خبر داد و خاطر نشان کرد: در این زمینه از ظرفیت تمام نیروهای توانمند و ماهر بسیجی استفاده میشود.

فرمانده سپاه ارزوئیه در پایان عنوان کرد: طبق براوردهای اطلاعاتی و تیم های عملیاتی ما و با تدابیر انجام گرفته به زودی شاهد خروج کامل بیماری از شهرستان خواهیم بود.

مرتضی امیری پاک، رئیس مرکز بهداست و درمان شهرستان ارزوئیه در چهارمین قرارگاه پدافند زیستی در ناحیه مقاومت سپاه بیان کرد: همکاران ما در شبکه بهداشت و درمان شهرستان ارزوئیه با همکاری قرارگاه های عملیاتی و اطلاعاتی سپاه تدابیری خوبی را در جهت کنترل بیماری در سطح شهرستان داشتند.

وی عنوان کرد: اکنون که بیماری به صورت بومی در شهرستان مشاهده شده و با توجه به اینکه دوره کمون و نهفتگی آن در افراد به صورت متفاوت بروز میکند مراقبت های بهداشتی باید در راس کار قرار بگیرد.

مرتضی امیری پاک خاطر نشان کرد: افراد درگیر این بیماری پس از ترخیص از بیمارستان تا بهبودی کامل در نقاهت گاه مرکزی در مدرسه محمد رسول الله و سالن صالحین سپاه مراقبه میشوند.

وی همچنین گفت: سامانه سلامت به آدرس سایت http://salamat.gov.ir به صورت شبانه روزی از سمت همکاران ما در مرکز بهداشت و درمان کنترل میشود و با افرادی که در سامانه ثبت نام میکنند و مشکوک به بیماری اعلام میشوند تماس می گیرند و خدمات لازم را ارائه می دهند.

انتهای پیام/ تاراش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.