×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
لغو تحریم‌ها فقط در حد حرف است

به گزارش “سیرجان خبر”، لرد نورمن لامونت که چندی پیش همراه جک‌استراو به تهران آمد، به بی‌بی‌سی گفته است: من با وزیر خارجه سابق بریتانیا در قالب هیئتی پارلمانی به تهران رفتیم و می‌خواستیم مطمئن شویم آیا می‌توان سفارت بریتانیا در تهران را بازگشایی کنیم. تمرکز روی مسائل سیاسی بود. ما در مورد موضوعات اقتصادی رایزنی نکردیم.وی درباره تجارت و عقد قرارداد با ایران گفت موجی از حدس و گمان در رسانه‌ها راه افتاده اما واقعاً خیلی زود است که بخواهیم درباره تجارت بزرگ با ایران صحبت کنیم.
لامونت اضافه کرد: تحریم‌ها هنوز سر جای خودش است بنابراین هیچ شرکتی عملاً به همکاری و بستن قراردادهای جدید با ایران نیست چون این کار غیرقانونی بوده و فعلاً همه چیز در حد حرف زدن است؛ حتی اگر توافق نهایی هم صورت بگیرد تحریم‌ها به این زودی لغو نخواهد شد.

اخیراً یک هیئت ۱۰۰ نفره از نمایندگان شرکت‌های فرانسوی به تهران سفر کردند اما همزمان وزیر خارجه فرانسه به این شرکت‌ها هشدار داد که تحریم‌ها سر جای خود باقی است.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز گذشته ضمن یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد تحریم‌ها تا دستیابی به توافق نهایی برچیده نخواهد شد.

رومن نادال می‌گوید تا زمانی که به توافق جامع با ایران دست نیابیم امکان برداشتن تحریم‌ها وجود ندارد.

در حالی که مقامات آمریکایی قبل و بعد از توافق ژنو تصریح داشتند ساختار کلی تحریم‌ها سر جای خود باقی می‌ماند، برخی رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی در ایران به هنگام اعلام توافق ژنو ادعا کرده‌اند در ساختار تحریم‌ها به خاطر این مذاکره شکاف اساسی افتاده است.

منبع:  دانا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.