×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
ماجرای کشتن دو هزار سگ در کرمان

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان،در جلسه سندبخشی امنیت غذایی استان کرمان در روز یکشنبه ۱۷ خرداد ،مدیر عامل مدیریت پسماند شهرداری کرمان از معدوم سازی ۲ هزار قلاده سگ در شهرستان در سال گذشته خبر داد و این در حالی است که معدوم کردن حیوانات باید با مجوز و طبق قوانین خاصی صورت گیرد.

مجوز معدوم کردن سگ ها را از فرمانداری کرمان دریافت کردیم

اسماعیل جهانشاهی، مدیر عامل مدیریت پسماند شهرداری کرمان علت معدوم کردن سگ ها را تضمین سلامت مردم بیان کرد و گفت: معدوم کردن این حیوانات با سلاح گرم انجام شده و مجوز این امر را از فرمانداری شهرستان کرمان دریافت کرده ایم اما حفاظت محیط زیست چنین مجوزی صادر نکرده است.

هیچ مجوزی برای کشتن سگ ها با سلاح گرم صادر نکردیم

این در حالی است که مجتبی نیک طبع معاون نظارت پالایش حفاظت محیط زیست استان کرمان ؛ در گفتگو با خبرنگار ما در این رابطه گفت : این موضوع خلاف مقررات است و به هیچ وجه با سازمان هماهنگ نشده است.

معاون نظارت پالایش حفاظت محیط زیست تصریح کرد: دستور معدوم سازی این حیوانات را سازمان دهیاری و شهرداری وزارت کشور صادر می کند و متولی امر نیز شهرداری های کشور می باشند.

وی عنوان کرد: براین اساس باید طبق همان روش هایی که در دستورالعمل آمده و به صورت مکتوب برای مسئولین امر فرستاده شده است عمل شود ؛ اگر شهرداری چنین اقدامی انجام داده ما از جزئیات آن مطلع نیستیم.

نیک طبع تاکید کرد : ما حتی در جلسات نیز پیشنهاد داده ایم اگر امکان عملی شدن دستورالعمل در تمام استان وجود ندارد، در یکی دو مرکز به صورت پایلوت انجام و سگ های بلاصاحب زنده گیری و آزاد شود مگر اینکه بیماری خاصی داشته باشند که برای سلامت جامعه مضر باشد، که دراین صورت دامپزشکی با روش های خاص خود اقدام می کند.

معاون نظارت پالایش حفاظت محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: کشتن سگ ها با اسلحه گرم مد نظر ما نبوده و آن را توصیه نکرده ایم و حتی با شهرستان هایی که به دنبال چنین کاری بوده اند به صراحت مخالفت کرده ایم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.