×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
ماهواره پیشگام با حمل سوخت مایع پرتاب می‌شود

mahvareبه گزارش “سیرجان خبر” به نقل از تسنیم، حمید فاضلی در همایش دستاوردهای فضایی ایران که در آخرین روز از هفته جهانی فضا در مرکز فضایی البرز برگزار شد، با اشاره به حضور مزلان عثمان مدیر دفتر استفاده از فضای ماورای جوّ زمین در سازمان ملل که بالاترین شخص سازمان ملل در حوزه فضا است،‌ اظهار کرد: این مرکز با دارا بودن ایستگاه دریافت زمینی اطلاعات از ماهواره‌ها و پردازش و تبدیل آن به اطلاعات ارزشمند راه‌اندازی شده است.

قائم‌مقام رئیس تحقیقات فضایی کشور افزود: ما در سال گذشته وعده ایجاد زیرساخت‌های مختلف را در این حوزه دادیم که با عنایت خداوند متعال توانستیم امسال یک آزمایشگاه مجهز در این مرکز با تجهیزات کامل برپا کنیم.

وی تصریح کرد: این آزمایشگاه به‌عنوان مرجعی برای دیگر حوزه‌های علمی است که کنار خود ایستگاه دریافت اطلاعات از ماهواره‌های مختلف قرار دارد.

فاضلی این مرکز را براساس گفته مدیر استفاده از ماورای فضای جوّ سازمان ملل بی‌نظیر در سطح دنیا عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی کتابخانه‌ای کامل کنار دیگر امکانات مرکز فضایی البرز می‌توانیم در زمینه‌های مختلف اطلاعات خروجی خوبی داشته باشیم.

وی در ارتباط با برنامه‌های اجراشده در هفته جهانی فضا گفت: ما در این هفته فعالیت‌های خوبی داشتیم و با ارائه برنامه‌های مختلف توانستیم از علاقمندان دعوت کنیم که این هم در ایجاد زیرساخت‌های علوم فضایی در ایران بسیار مؤثر است.

قائم‌مقام رئیس تحقیقات فضایی کشور خاطرنشان کرد: چند برنامه پرتاب ماهواره‌های مختلف پیش‌بینی شده که با مدیریت درست امیدواریم به نتیجه برسد ولی برنامه‌ریزی ما در پیشرفت یکسان بین ماهواره‌ها است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.