×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
ما انتظارمان از وزارت ارشاد اعتدال است و بس

به گزارش“سیرجان خبر” نماینده مردم شهرستان بافت و رابر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادی بیان و آزادی قلم در حدود چهارچوب قانون یکی از حقوق مردم و حقوق رسانه هاست و اینکه فضای نقد منصفانه باید همواره باز باشد، در رابطه با توقیف و تذکر به رسانه های ارزشی افزودند: که رفتار با روزنامه ها و هفته نامه ها و رسانه هایی که روی بحث فساد حساسند موجب می شود که خدای نکرده تیتر این رسانه های گروهی منفعل شود و خود انفعال اینها آثار و عواقب ناگواری را به بار می آورد که قابل جبران نیستند.

دکتر منظری بیان داشت:که وقتی روزنامه ای، هفته نامه ای یا نشریه ای در باب فساد مطلب می نویسد باید طوری با آن رفتار شود که دیگران از برخورد با اینها به این فکر نیافتند که مسائل را کتمان کنند و روشنگری نداشته باشند.

وی افزود: توقیف روزنامه ها در هر حال در گذشته مورد اعتراض بوده و الآن هم مورد اعتراض است ولیکن اگر روزنامه ای از چهارچوب قانون بخواهد عبور کند و خط قرمز قانون را زیر پا گذارد این حق دولت و حاکمیت است که با آن روزنامه برخورد قانونی کند.

ایشان خاطر نشان کرد: توصیه ما اینست که وزارت ارشاد الآن کارهای مهمتری دارد، مسائلی الآن در وزارت ارشاد و در حوزه کار وزیر محترم ارشاد در کشور اتفاق می افتد که من فکر می کنم که اگر به آنها بپردازد خیلی مهمتر است؛ یکی از مواردی که مورد بحث است همین قضیه تک خوانی زند بود که مورد سؤال هم قرار گرفت و بالاخره نمایندگان از پاسخ وزیر قانع نشدند و ایشان کارت زرد گرفت و مسائل عمده دیگر مثل نامگذاری خیابان ها و جاهای دیگر که باید به شورای اصناف تذکر دهد و سایر مسائل که وزارت ارشاد باید به آنها بپردازد.

دکتر منظری در ادامه افزود: البته اگر کسی هم از قانون عبور کند باید با آن برخورد قانونی شود نه برخورد سیاسی و جناحی؛ برخورد سیاسی و جناحی عامل مهم رکورد در مسائل فرهنگی در مسائل اقتصادی و در کل مسائل مملکت است.

وی با بیان اینکه بعد از سی سال که از انقلاب گذشته و دولت هم شعار اعتدال داده و واقعا هم دنبال اینست که احتمالاً مسائل را به اعتدال برگرداند، افزود: باید از افراطی گری در هر جایی و در هر وزارتخانه ای تمهید شود و همچنین ادامه داد که ما انتظارمان از وزارت ارشاد اعتدال است و بس؛ انتظارمان اینست که برخورد سیاسی با مطبوعات نشود، با افرادی که صادقانه برای ارزش ها دل می سوزانند و صادقانه در مسیر شهدا قدم بر می دارند برخورد سیاسی و سلیقه ای نشود و مطمئناً انشاالله با اقداماتی که در آینده صورت خواهد گرفت این شیوه برخوردها مهبوط می شود.

دکتر منظری ابراز داشت: که ما امیدواریم با وحدت در مسیر ولایت و رهبری حرکت کنیم و به آرمان های حضرت امام و به آرمان هایی که شهدا خودشان را برای آن فدا کردند دست پیدا کنیم.

ایشان همچنین افزودند: یکی از مهمترین توصیه های شهدا و وجه مشترک وصیت نامه همه ی این عزیزان تبعیت از ولایت و رهبری بود ما باید با تبعیت از رهبری و با تحمل هم و با وحدت کار جامعه را پیش ببریم.

منبع:مدار۲۰۹

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.