×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

محمد علی نجفیمحمدعلی نجفی با حکم حسن روحانی به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی منصوب شد.

به گزارش“سیرجان خبر”به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور طی حکمی محمدعلی نجفی را به‌عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب کرد.

نجفی تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه صنعتی شریف و در رشته ریاضی آغاز و مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز از دانشگاه MIT آمریکا دریافت کرد.

وی در دولت اول و دوم سازندگی وزیر آموزش و پرورش بود و در دولت اصلاحات نیز با حکم سیدمحمد خاتمی به‌عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب شد. از محمدعلی نجفی به‌عنوان یکی از مؤسسان حزب کارگزاران سازندگی نام برده می‌شود. این حزب از نزدیک‌ترین احزاب سیاسی ایران به آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی است.

محمدعلی نجفی برای شرکت در سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان قرار گرفت و توانست به شورای شهر تهران راه یابد اما در انتخابات شورای شهر چهارم، کاندیدا نشد.

محمدعلی نجفی از جمله سه وزیر پیشنهادی دولت یازدهم بود که در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن علنی، نمایندگان مجلس به وی رأی اعتماد ندادند.

نمایندگان مجلس روز پنج‌شنبه از مجموع ۲۸۴ رأی مأخوذه، با ۱۴۲ رأی موافق، ۱۳۳ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع به محمدعلی نجفی رأی اعتماد ندادند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.