×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان در سیرجان برگزار شد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر “سیرجان خبر” آخرین روز از جشنواره تئاتر استانی کرمان با حضور مدیران تئاتر کشور و مسئولان فرهنگ و هنر استان و شهر سیرجان در بازدید از پلاتو های نمایشی ، نشست گفت و شنود و آیین اختتامیه جشنواره یکی از پرکارترین روز های جشنواره بود و مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی کرمان به میزبانی سیرجان و در محل دهکده گردشگری شبدیز برگزار شد.

دکتر علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم  با اشاره به شیوه جدیدی که در برگزاری جشنواره  تئاتر استانی به کارگرفته شده تصریح کرد: گرچه شیوه جدید می تواند ایرادات و انتقاداتی را نیز در پی داشته باشد اما این کار با جمع آوری نظرات اهالی هنر به اجرا در آمده است.

وی با ابراز امیدواری از این که در سال های آینده مسائل جشنواره مرتفع شود گفت : در شیوه جدید چند نکته مد نظر بود و ابتدا این که این جشنواره گردهمایی و جشن هنرمندان نمایش باشد که تا حدود زیادی انجام شد.

وی هدف دیگر جشنواره را استمرار فعالیت آن در طول سال عنوان کرده و گفت: فعالیت دبیرخانه جشنواره متوقف نمی شود و هنرمندان می توانند از همین فردا برای جشنواره سال آینده اعلام آمادگی کنند و فعالیت تئاتر استان در یک روند و جریان مستمر ادامه خواهد داشت.

علیزاده استفاده بیشتر مردم از اجراهای آثار نمایشی را از جمله اتفاقات مهم این دوره از جشنواره برشمرده و افزود: وقتی نمایش میان مردم می آید و مخاطبین بیشتری را جذب می کند و گستردگی کار جشنواره درسطح شهرهای دیگر استان مورد توجه قرار می گیرد همه مردم از آن استفاده می کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان درباره ساخت و سازپلاتو های نمایشی در استان گفت: پروژه های چند ده میلیاردی صرف ساخت مجتمع های بزرگ فرهنگی و هنری شده اما پس از گذشت بیش از ۱۰ سال به بهره برداری نرسیده اند و در شرایط امروز حرکت به سمت ساخت پلاتو های نمایشی فرصت توزیع متوازن اعتبارات در سطح استان را در ضمن صرف اعتبارات کمتر تا حصول نتیجه نهایی در پی دارند.

مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی دیگر سخنران این مراسم نقش هنرمندان و نویسندگان تئاتر کرمان در فرهنگ و ادب و هنر کشور را مورد تقدیر قرار داده و دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی را نمونه هنرمندان فرهیخته این استان برشمرده و گفت: یکی از هنرمندان این استان که بی گمان بر گردن فرهنگ این مملکت ، به گردن توسعه تئاتر کشور دین دارد فرهاد ناظر زاده کرمانی است و یکی از عوامل اصلی اتفاقات خوبی که در حوزه های دانشگاهی تئاتر ما افتاده استاد ناظر زاده کرمانی است.

وی با تشکر از انجمن هنرهای نمایشی و هنرمندان استان بابت درایت در برگزاری جشنواره گفت: جشنواره تئاتر استان باید در خدمت تئاتر باشد ، برگرفته از اجراهای عمومی و به نوعی مخاطب محور باشد و امیدوارم به سمت آن هدف که غایت تئاتر ماست و همان اجراهای عمومی مداوم و مستمر است و به نوعی تاثیرگذاری فرهنگی بر مخاطب و شهروندان ماست روز به روز نزدیک تر شویم.

شفیعی تئاتر را از ضروریات جامعه برای ساختن آینده ای بهترعنوان کرده و افزود: اگر به دنبال این هستیم که فرزندان ما جامعه پذیرتر باشند، فرهنگ کشورمان را ارتقا بدهیم ، نظم بیشتری در کشورمان حاکم باشد ،  به جامعه رویایی و مدینه فاضله که خواست همه انسان هاست نزدیکترشویم قطعا باید تئاتر را جدی بگیریم.

مدیر کل هنرهای نمایشی با ابراز خوشحالی ازاین که منطقی درست در مدیریت تئاتر استان کرمان حاکم است از این که همه گروه های نمایشی و هنرمندان هدف خودشان را به درستی پیدا کرده اند و با جهت گیری درست به سمت آن هدف در حال حرکت هستند ابراز خرسندی کرد.
معرفی برگزیدگان این جشنواره به شرح ذیل است:

در بخش معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره هیات داوران برای بخش طراحی لباس ، گریم و موسیقی هیچ انتخابی نداشت.

در طراحی نور از بهنام عبدالهی برای نمایش گزارش از رفسنجان تقدیر شد.

طراحی بروشور محمد ذی حیات برای نمایش عادت های عادی از کرمان و علی ابریشمی برای نمایش گزارش مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش طراحی صحنه نیز لوح تقدیر هیات داوران به طور مشترک به الیاس ساردویی برای نمایش همسایه آقا و وحید مریخی برای نمایش سهراب و ادیپ از سیرجان اهدا شد.

در بخش بازیگری زن لوح تقدیر به سیما رزاز نژاد برای نمایش عادت های عادی و الهه شیخ اسدی برای نمایش داراب سالارزاده ای از شاه کوه اهدا شد.

هیات داوران از ستایش مولایی بازیگر نوجوان جشنواره تقدیر کرده و جایزه بازیگربرتر جشنواره را به کیمیا شول در نمایش همسایه اقا تقدیم کرد.

در بخش بازیگری مرد لوح تقدیر به ابراهیم لشگری در نمایش دشمن و سجاد عرب پور در نمایش داراب سالار زاده ای از شاه کوه رسید.

بازیگربرتر مرد این جشنواره نیز به طور مشترک مجید افضلی و سید محمدرضا حسینی کرمانی و محمد ضیاعزیزی معرفی شدند.

هیات داوران دو نمایش داراب سالارزاده ای از شاه کوه به کارگردانی جلیل امیری ازکرمان و نمایش عادت های عادی به کارگردانی مجید عتیق را به جشنواره تئاتر فجر معرفی کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.