×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
مراسم هفته پژوهش در سیرجان برگزار شد

به گزارش “سیرجان خبر” علی یعقوبی‌پور در مراسم هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های خود را براساس شهریه دانشجویان انجام می‌دهد؛ اما ما با کمک و همدلی همکاران و با مطالعه دقیق فعالیت‌های مالی و دوراندیشی برای کارهای دانشگاه توانسته‌ایم ۳۰درصد در هزینه‌های این واحد صرفه‌جویی کنیم.

وی افزود: با توجه به دوراندیشی‌های صورت گرفته توانسته‌ایم دوره استقامت این واحد دانشگاهی را هشت برابر کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان اظهار کرد: باید میزان اتکای خود به شهریه دانشجویی را کاهش و درآمدهای غیرشهریه‌ای را افزایش دهیم تا برای انجام تحقیقات و پژوهش‌ها دغدغه‌ای نداشته باشیم.

یعقوبی‌پور تصریح کرد: حوزه اصلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان، پژوهش و فناوری است و در چند سال گذشته در راستای برنامه اجرایی و راهبردی فعالیت‌های زیادی را در این حوزه انجام داده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه شهرستان سیرجان نیز در این مراسم گفت: قرآن دائماً ما را به تحقیق و پژوهش دعوت می‌کند و برای شناخت قرآن باید پژوهش کنیم.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی افزود: زمینه‌های زیادی برای تحقیق و پژوهش داریم؛ تحقیق و پژوهش در آسمان‌ها، دریاها و زمین باعث می‌شود که خدا را بهتر بشناسیم و این کار  عظمت قرآن را بیشتر برای بشریت روشن می‌کند.

مدیرکل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، میهمان ویژه این مراسم بود که با تبریک هفته پژوهش، گفت: مسئولان باید پژوهش‌باور باشند تا پژوهش‌یاور شوند و پژوهش سبب قدرت اقتصادی و فرهنگی می‌شود.

کمال جوانمرد ضعف‌های پژوهش را خاطرنشان کرد و افزود: متأسفانه پژوهش از دانشگاه آغاز می‌شود در صورتی که باید از مدرسه آغاز شود.

مدیرکل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: مدارس ما آموزش‌محور هستند در صورتی که باید پژوهش‌محور باشند. پژوهش را باید علاوه بر دانشگاه در همه مکان‌های آموزشی داشته باشیم.

در این مراسم از دو چهره ماندگار سیرجان، مهری مؤید‌محسنی نویسنده چند کتاب در مورد فرهنگ‌عامه مردم سیرجان و استاد محمدعلی آزادیخواه مسن‌ترین دانشجو و از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش و فناوری قدردانی شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.