×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
مراسم گرامیداشت روز سیرجان برگزار شد

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” مراسم گرامیداشت« روز سیرجان» با حضور مسئولین و جمعی از فرهیختگان و فعالان فرهنگی شهرستان برگزار شد.

این مراسم با هدف معرفی روز ۲۰ شهریور به عنوان روز سیرجان برگزار شد و فرماندار ویژه در این مراسم به ارائه گزارش اقدامات فرمانداری در زمینه میراث فرهنگی پرداخت.
وی اقدامات انجام شده در زمینه احیا و مرمت آثار باستانی در این مدت را قابل قبول توصیف کرد و گفت: اولویت اول من مسائل فرهنگی است و  برای حفظ این آثار نهایت تلاش خود را به کار خواهیم بست .
معاون استاندار افزود: باید در جهت منافع مردم ریسک کرد و آن زمان است که می توان اقدامات مناسبی را در جهت رفاه حال عموم مردم جامعه برداشت.
در ادامه این مراسم محسن اسدی به بیان نکاتی پیرامون سکه های ضرب سیرجان، دکتر پور مختار به بیان وجه تسمیه نامگذاری روز سیرجان و  وحید حسینی به بیان فلسفه تاریخ گذشته سیرجان پرداختند.
بخش پایانی مراسم نیز به تجلیل از مقام مرحوم علی اکبر وثوقی رهبری ، تاریخ نگار فقید سیرجانی همراه با ارائه مقاله ای توسط احسان میر پاریزی در وصف مرحوم وثوقی رهبری و ارائه لوح وتندیس مراسم به همسر و فرزند این مورخ سیرجانی اختصاص داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.