×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
ایران سه مولفه مهم قدرت را دراختیار دارد/قدرت ما محدود به جغرافیای ایران نیست/هنرامام در دوران جنگ تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند

به گزارش “سیرجان خبر”؛ حجت الاسلام و المسلیمین حسن علیدادی سلیمانی در سفر به شهرستان رابر در جمع مردم این شهر، ضمن تشکر از حضور همه اقشار مردم در رأس آن خانواده معظم  شهدا، ایثارگران، رزمندگان ، آزادگان و مسؤولان گفت: رعایت اخلاق در همه زمینه ها چه فرهنگی و سیاسی بسیارحائز اهمیت و در صحنه قیامت از همه سنگین تر است.

وی با بیان این نکته اساسی افزود: مواظب باشید عمربه سرعت سپری خواهد شد؛ قدرظرفیت، انرژی ها،  توان خود را بدانید که در پیشگاه خدا آنچیزی در دنیا اندوخته کردیم در آخرت با همان مواجهه خواهیم شد.

امام جمعه کرمان با اشاره به حدیثی از امام معصوم (ع) که  فرمودند«الدنیا مزرعه الاخره» گفت: قدرزندگی خود؛ لحظات، ساعات آن  را بدانیم .

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی ایران در دنیایی به رهبری امام عظیم الشان به پیروزی رسید که خیال همه قدرت ها راحت شد دین و دیانت توان مدیریت و اداره جامعه را  ندارد و فکر می کردند این حرف و شعاریک واقعیت است؛ اما امام عظیم الشان ثابت کرد دین کارآمد است، دین و دیانت توان مدیریت جامعه و اداره کشور را  دارد از سال ۱۳۴۱و ۴۲انقلاب را آغاز کرد و آرام آرام اقشار مختلف مردم را با خود همراه نمودو توانست مردم را بسیج کند و به کمک  مردم در۲۲بهمن ۵۷انقلاب را به پیروزی رساند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه ازروز اول پیروزی انقلاب؛ دشمنی ها تمام که نشد، شدید تر شد گفت: آنهایی که قبل از انقلاب تلاش می کردند تا امام به  پیروزی نرسد و انقلاب شکست بخورد  نه تنها کنار نکشیدند که دشمنی ها را جدی تر کردند .

وی با بیان ینکه طرح ها و عملیات های متعددی برای به شکست کشاندن انقلاب پیاده کردند افزود: نا امنی در شهرهای مختلف، باترور های کور ۱۶الی ۱۷هزار نفراز بهترین عزیزان این کشور را از دست ما گرفتند، کودتاها  یکی پس از دیگری افشا شدو انقلاب توانست ازآن سختی ها عبور کند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه عراقی ها در قوی ترین دوران خود وما در ضعیف ترین دوران خودمان بودیم  که جنگ تحمیلی را برما تحمیل کردند گفت: عراقی ها ادعا داشتند چند روزه جنگ را تمام می کنیم و به تهران خواهیم رسید و شهرهای بزرگ این کشور را فتح خواهیم کرد حکومت ایران را دچار مشکل خواهیم نمود.

وی افزود:  چون لشکرهای مجهز  ونیروهای آماده خود را می دیدندفکر میکردند می توانند ایران  را به شکست وناکام بگذارند اما حضور پر رنگ مردم و بسیجیان عزیزوقهرمان این کشور در کنار نیروهای مسلح توانست در خدمت امامی قرار بگیرد که  با دم مسیحایی خود این انقلاب را در همه صحنه ها به بهترین وجه ممکن رهبری و  مدیریت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: با هنر امام (رضوان الله تعالی علیه)،هشت سال جنگ تحمیلی علیه این کشور را تبدیل به  فرصتی بی‌بدیل برای ایران اسلامی کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی عنوان داشت: قدرت معنوی امام آنقدر بالا بود که توانست دنیا راباهمه جذبه و زرق و برق اش در فکر و ذهن جوان رزمنده ما  کوچک جلوه دهد، سیر رفتن به سوی جبهه های جنگ آغاز شد توده و اقشار مردم، یکی پس از دیگری بچه های خود را روانه جبهه ها کردند و  با تمام وجود از اسلام و دیانت  دفاع کردند.

وی افزود: گر چه جنگ تحمیلی علیه ما هزینه بزرگی  داشت،  بعضی از خانواده ها در سوگ و غم عزیزانشان به عنوان خانواده شهید نشستند و پدران و مادران عزیز شهدا سالها آه نبود فرزندانشان را کشیدند و گرچه گروهی از رزمندگان ما به جبهه ها اعزام و دوران سخت جنگ را تحمل کردند اما دستاوردهای بزرگی نصیب این کشور شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ فرماندهان عالی رتبه مجاهد سلحشور انقلاب در خدمت اسلام به این کشور تقدیم شد که نمونه بارز آن سردار رشید و عزیزی است که الان چهره او جهانی شده و از همین دیار است؛ می بینید سلیمانی و سلیمانی ها به هر اندازه در دنیای امروز اسم شان بزرگ شد در درون خود از نظر معنوی به همان اندازه خود را کوچک کردند و قبل از آنکه بخواهند اسلام را پیاده کنند در درون خود پیاده کردند و بعد مدعی شدند اسلام را در جامعه پیاده کنند.

امام جمعه کرمان با تصریح به اینکه راه کسانی که می خواهند برجسته شوند و نفوذ معنوی و قدرت بی بدیل پیدا کنند همین است؛ در آیات و روایات و ادعیه ما گزاره های متعددی در این خصوص وجود دارد؛ انسان قبل از پیدا کردن شهرت درون خود را بسازد و وکوچک کنداین یکی از دستاوردهای جنگ است.

وی دستاورد دیگر را امنیت دانست و خاطرنشان کرد: ایران یکی از قدرت های جهانی و امن ترین کشور منطقه است و این امنیت به دست نیامد جز آنچه در جنگ تحمیلی هزینه آن را دادیم.

امام جمعه کرمان  در ادامه با اشاره به اینکه در عرف بین الملل وقتی می خواهند قدرت یک کشور را بسنجند به چند مؤلفه نگاه می کنند؛ اقلیم های متعدد و جغرافیای یک کشور، جمعیت یک کشور به خصوص جمعیت جوان یک کشور و بالاخص جمعیت جوان تحصیلکرده آن و اینکه حکومت مرکزی آن کشور چقدر توان بسیج نیروها را دارد؛ از مؤلفه های قدرت برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: اینکه اگر کشور دچار بحران شد حکومت مرکزی چه قدر و در چه ظرفیتی می تواند نیروهای خود را بسیج کند؛ از مؤلفه های قدرت است؛ رییس جمهور قبلی آمریکا می گفت گزینه های مختلفی روی میز داریم اما این گزینه هایی که او دم می زد به وسیله سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی کشف شد و دست ما آمد که گزینه های متعدد اینها چیست.

وی اظهار داشت: وقتی خودشان گزینه های مختلف را بررسی کردند، یکی از این چند گزینه ها جنگ بود؛ مؤسسات تحقیقاتی خودشان نوشتند هزینه جنگ با ایران آنقدر شکننده و زیاد است که کشور ما ممکن است از هم فروبپاشد و از بین برود؛ تنها گزینه جدی آنها علیه ما تحریم ها و فشاراقتصادی است و که می گویند با تحریم اقتصادی ایران می توانیم آنچه در ذهنمان است بر ایران تحمیل کنیم.

امام جمعه کرمان با اشاره مجدد به مؤلفه های قدرت یک کشور، تصریح کرد: امروز ۱۰۰ نقطه بسیار مهم استراتژیک در جهان وجود دارد که از این تعداد، ۱۴ نقطه ویژه و به طور خدادی یک هفتم این ۱۴ نقطه در اختیار ما است لذا ما از نظر جغرافیا کشوری قدرتمند هستیم و دسترسی ما به آبهای آزاد بی نظیر است و ۷ استان ساحل نشین داریم لذا بسیار توانمند در جغرافیا هستیم.

وی ادامه داد:  کشور ما جمعیت قابل توجهی دارد آن هم جوان و یکی از قطب های پزشکی دنیا هستیم و قدرت ما در عرصه های علمی و فنآوری دنیا را مبهوت کرده و علیرغم تحریم ها و جنگ تحمیلی و… ما به این قدرت رسیدیم؛ از جهت دفاعی هم کشور ما می تواند با افتخار بگوید هیچ قدرتی در دنیا جرأت حمله به ما ندارد و نه تنها آمریکایی ها خود به این نتیجه رسیدند و به صورت خصوصی هم گفتند بلکه بقیه کشورها هم می دانند زیرا قدرت ما محدود به جغرافیای ایران نیست و منطقه قابل توجهی در سیطره خود دارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه جوانان عراق و سوریه و یمن و …. در کنار جوانان ما با فرماندهی واحد در سوریه و عراق دیدید کشور خود را به پیروزی رساندند؛ تأکید کرد: امروز قدرت ایران بی نظیر است و از نظر دفاعی حرف برای گفتن دارد؛ کجای دنیا سراغ داریم هواپیمای آمریکایی را ساقط کنند و جرأت رویارویی داشته باشند؟ گرچه ممکن است چند کشور این تکنولوژی را داشته باشند اما جرأت آن را ندارند در حالیکه کشور ما هم تکنولوژی و هم قدرت و هم جرات برخورد دارد.

وی با اشاره به اینکه وقتی رهبری می فرماید اگر اسراییل غلطی بکند، ایران تلاویو را با خاک یکسان می کند؛ حرف از قدرت واقعی ایران است؛ اظهار داشت: گروه های در خدمت اسلام اینها قدرت دارند با اسراییل به صورت جدی وارد کارزار شده و او را وادار به عقب نشینی و شکست کنند.

 امام جمعه کرمان با بیان اینکه  مردم ولی نعمت این مسیولیت هاست گفت: مسیولین!، این مسیولیت را مدیون مردم است ، مردم امروز در این تحریم اقتصادی معیشت دچار مشکل است حداقل کاری بکنند خدمت را در کنار مردم بدانند.

وی افزود: مسئولین هر اندازه مردمی باشد، از بطن مردم در بین مردم و همیشه با مردم و به فکر مردم باشدآنچه را شاهد هستیم بی اثر بودن تحریم هاست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار داشت: ما باید با خرد و وحدت مراقب مطالبات رهبر معظم انقلاب باشیم و هر کس ادعای انقلابی دارد باید در خدمت نظام قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مردم ما چهار دهه است که با اتحاد و همدلی در خدمت نظام جمهوری اسلامی و انقلاب بوده‌ اند، گفت: مسئولان نظام تمام تلاش خود را به‌ دور از هر گرایش سیاسی در نهایت آرامش و وفاق و همدلی برای رفع مشکلات مردم به‌کار بگیرند و شکاف‌های اجتماعی را از بین ببرند.

علیدادی‌ سلیمانی با بیان اینکه امروز یک وفاق جدی بین مسئولان ما در قبال آمریکا و اروپا وجود دارد، گفت: این وفاق نیاز به همراهی و همدلی مردم و مسئولان دارد که این انقلاب زیر بیرق مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی آن سپرده شود.

لازم به ذکر است؛ ادای احترام به مقام شامخ شهدا در گلزار شهدای گنجان و قنات ملک وقرائت فاتحه  بر سر مزار پدر و مادر سردار سلیمانی، افتتاح مصلی فاطمه الزهرا،بازدید از روند ساخت وساماندهی گلزار شهدای گمنام، رابر، حضور در منزل شهیدان هاشمی در رابر و شهید تاجعلی در روستای قنات ملک، حضور در جلسه مشترک شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی ،بازدید از آتش سوزی مزرعه گندم در روستای کنگری  رابر  و دیدار مردمی از برنامه های این سفر شهرستانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بود.

انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.