×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
مردم سیرجان در ماتم مولای خوبی ها گریستند

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی “سیرجان خبر” از چهارگوشه شهر سیرجان صدای دسته جات عزاداری به گوش می رسید و مردم دوستدار مکتب حضرت امام حسین (ع) در مساجد، حسینیه ها، اماکن متبرکه و تکایا عزاداری می کردند.

در این روز جانسوز برخی هیئت‌های عزاداری در محلات گوناگون در قالب دسته جات زنجیرزن اقدام به برگزاری آیین زنجیرزنی در حسینیه ها یا مساجد خود کردند و اشعار ویژه این نوع از عزاداری را مداحان آن هیئت ها می خواندند.

خیل عظیم جمعیت عزاداران به صورت ردیفی در منزل مرحوم حاج رسید که از تکایای قدیمی شهر سیرجان است عبور می کردند و در برخی از هیئت های عزادای دستجات سنج و دمام زنی عزاداری سیدالشهداء در شهر سیرجان اقدام به برگزاری این آیین می کردند.

در ادامه تصاویر روز عاشورا در سیرجان را مشاهده کنید…

عاشورای حسینی در سیرجان 19عاشورای حسینی در سیرجان16عاشورای حسینی در سیرجان14عاشورای حسینی در سیرجان15عاشورای حسینی در سیرجان17عاشورای حسینی در سیرجان 18عاشورای حسینی در سیرجان13عاشورای حسینی در سیرجان 12عاشورای حسینی در سیرجان11عاشورای حسینی در سیرجان 10عاشورای حسینی در سیرجان 9عاشورای حسینی در سیرجان 8عاشورای حسینی در سیرجان 7عاشورای حسینی در سیرجان6عاشورای حسینی در سیرجان 4عاشورای حسینی در سیرجان 3عاشورای حسینی در سیرجان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.