×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
مردم مجلس متبحر در تحقق «اقتصاد درون‌زا» می‌خواهند/ دلبستگی به شکوفایی اقتصاد از آن سوی مرزها سرابی بیش نیست

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس، شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به تهدیدهات مستمر آمریکا حتی پس از اجرای برجام گفت: آمریکا به صراحت می‌گوید که حتی پس از انتخابات نیز اجرای برجام مانع از تحریم‌ها نمی‌شود یعنی دلبستگی که برخی افراد داخلی‌ برای شکوفایی اقتصاد و نگاه به بیرون داشتند سرابی بیش نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به طور ماهیانه بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از مردم بیکار می‌شوند، گفت: این مسئله بسیار مهم و تکان‌دهنده است، همچنین نامه ۴ نماینده‌ای که در قضیه کرسنت منتشر شد، تکان‌دهنده‌ بود که انتظار داریم دولت پاسخ متقن و قانونی به این معضلات اقتصادی بدهد.

شاکری ادامه داد: فکر می‌کنم مجموع معضلات اقتصادی نشان می‌دهد که قضیه معیشت و اقتصاد را باید به طور جدی در چینش جدیدی که در مجلس ایجاد می‌شود رقم بزنیم، یعنی وقتی قرار است اقتصاد مقاومتی گشایشگر وضعیت معیشتی مردم باشد و برون‌رفتی هم جز این نداریم باید مجلسی داشته باشیم که در این امور متبحر بوده و در برخی لیست‌ها متخصصانی در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: برای تحقق اقتصاد درون‌زا ابتدا باید به باور این موضوع برسیم که برون‌رفت ما از این وضعیت اقتصادی و حفظ استقلال کشور اقتصاد مقاومتی است که در دو شاخه مجلس و دولت باید این باور به وجود آید.

شاکری گفت: دولت یازدهم به طور مکرر با وجود ایجاد قرارگاه و ستاد اقتصاد مقاومتی تذکراتی دریافت کرده ولی هنوز نگاه به بیرون دارد و مجلسی باید روی کار بیاید که به این مبحث ورود جدی داشته باشد و با نگاه اقتصاد درون‌زا ایجاد شود تا با نظارت جدی بر روی دولت این موضوع را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد درون‌زا باید در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت پیگیری شود، گفت: برخی کارها را می‌توان در نگاه کوتاه مدت هم پیگیری کرد، در حالی که میوه‌های ما در حال پوسیدن هستند، میوه وارد می‌کنیم و در شورای شهر هم تذکر دادم که شهرداری که نمی‌تواند در مرزها دخالت داشته باشد حداقل جلوی فروش میوه‌های وارداتی در میادین میوه و تره‌بار را بگیرد ولی دولت که در مرزها دست دارد می‌تواند از واردات بی‌رویه جلوگیری کند.

شاکری اظهار داشت: دولت می‌تواند جلوی معاملاتی که گفته می‌شود کشورهای دیگر می‌خواهند فرسودگی ریلی و حمل و نقل هوایی‌مان را سامان دهند بگیرد، می‌توان سیستم بانکی را در این جهت فعال کرد که برای ساماندهی صنعت برنامه‌ریزی شود نه برای فروش محصولات ایران خودرو.

وی اضافه کرد: در دراز مدت نیز می‌توانیم برای ساماندهی زیربنای اقتصاد و صنعت هزینه کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.