×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

“سیرجان خبر” با وجود گذشت بیش از یک سال و نیم از انتصاب خواهرزاده حسن روحانی به عنوان “رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری”، اسماعیل سماوی تقریبا در هیچ یک از برنامه های رییس جمهور جلوی دوربین ها مشاهده نشده است.

به گزارش صراط، سماوی با وجود آنکه رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری است اما جالب است که تا کنون در هیچ برنامه و مراسمی با مردم نیز روبرو نشده است!

بر اساس این گزارش، شهریورماه ۹۲، محمد نهاوندیان در احکام جداگانه ای، اسماعیل سماوی را به عنوان «مشاور ریس دفتر رییس‌جمهور و رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری» و «سرپرست گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری» منصوب کرد.

این انتصاب همان زمان پس از معلوم شدن نسبت فامیلی سماوی با حسن روحانی، بارها مورد انتقاد قرار گرفت. با این وجود، سماوی با دوری گزیدن از رسانه ها، فعالیت خود را آغاز کرد.

رییس دفتر واقعی رییس‌جمهور کیست؟/ چرا خواهرزاده روحانی جلوی دوربین آفتابی نمی‌شود؟  رییس دفتر واقعی رییس‌جمهور کیست؟/ چرا خواهرزاده روحانی جلوی دوربین آفتابی نمی‌شود؟
تعداد تصاویر منتشرشده از اسماعیل سماوی از ابتدای فعالیت او، دقیقا برابر با صفر است. او تمام تلاش خود را برای دوری گزیدن از رسانه ها و فعالیت در خاموشی مطلق به کار برده است. با این وجود عکس هایی از خواهرزاده روحانی از جمله دو عکس فوق به صراط نیوز رسیده است

نکته قابل تامل در این میان، آن است که مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور که در دولت احمدی نژاد از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار بود، در دولت روحانی تقریبا تعطیل شده است. مهم ترین فعالیت این مرکز جمع آوری و ساماندهی نامه های مردمی به رییس جمهور بود که در دولت یازدهم تقریبا هیچ گاه جدی گرفته نشد.

مرکز مذکور در اوایل فعالیت دولت روحانی، تبلغاتی را مبنی بر اینکه “نامه تنها راه ارتباط با رییس جمهور نیست” انجام داد و به طور غیرمستقیم، تغییر شیوه دولت احمدی نژاد را اعلام کرد. به این ترتیب، این مرکز تقریبا تعطیل شده و وجود خارجی ندارد.

در این میان، نقش اسماعیل سماوی خواهرزاده حسن روحانی قابل تامل است. اخبار رسیده به صراط حکایت از آن دارد که سماوی نقش محوری و ویژه ای در نهاد ریاست جمهوری ایفا می کند. او دارای کارتابل ویژه در نهاد ریاست جمهوری است به گونه ای که مکاتبات او با دایی اش “بدون واسطه” انجام می شود.

برنامه ریزی بسیاری از سفرها، مراسمات و برنامه های کاری رییس جمهور از جمله سفر اخیر به جزیره قشم بر عهده شخص اسماعیل سماوی است. سماوی در نهاد ریاست جمهوری عملا به جایگاه رییس دفتر رییس جمهور رسیده و قریب به اتفاق امور مربوط به این سمت را او انجام می دهد نه محمد نهاوندیان.

گفته می شود حضور نامرئی و پرحاشیه اسماعیل سماوی در دفتر رییس‌جمهور عملا این دفتر را به باندهای مختلفی تقسیم کرده است.

رییس دفتر واقعی رییس‌جمهور کیست؟/ چرا خواهرزاده روحانی جلوی دوربین آفتابی نمی‌شود؟
اسماعیل سماوی در کنار دایی خود، حسین فریدون

تمامی عزل و نصب های حوزه دفتر رییس جمهور زیر نظر سماوی انجام می شود. واحدهای مختلف نهاد ریاست جمهوری از جمله، تشریفات، معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی و معاونت هاهنگی و پیگیری های ویژه، تمامی امور خود را با این فرد هماهنگ می کنند.

حتی در جلسات دوره ای شورای معاونین نهاد ریاست جمهوری، که تصمیمات اساسی و راهبری ریاست جمهوری در آن اتخاذ می شود، سماوی حرف اول و اخر را می زند.

با این وجود، اسماعیل سماوی در دوران فعالیت یک و نیم ساله خود، دم به تله رسانه ها نداده است. از دوربین فراری است. کمتر تصویری از او در فضای مجازی یافت می شود و کمتر کسی او را به چهره می شناسد. تا کنون هیچ مصاحبه ای با رسانه ها انجام نداده است و ظاهرا ترجیح می دهد با همین وضعیت چراغ خاموش به فعالیت خود ادامه دهد.

سماوی با برخی از مدیران نهاد ریاست جمهوری، اختلافاتی نیز دارد اما نه خود او و نه آن افراد هیچ گاه اختلافات مذکور را رسانه ای نکرده اند. حال باید منتظر ماند و دید یکی از چهره های تصمیم ساز و ناشناس نهاد ریاست جمهور که از قضا او نیز مانند برخی دیگر از تاثیرگذاران نهاد ریاست جمهوری، از خویشاوندان حسن روحانی است، چه زمانی از این حرکت چراغ خاموش خارج خوهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.