×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
مرکز شهر بافت و بوی متعفنِ کانال آب

به گزارش “سیرجان خبر” آنچه مشخص است این است که مرکز هر شهر که بازار شهر را در دست دارد مرکز فعالیت اقتصادی و محلِ تردد و عبور و مرور روزانه مردم آن شهر و مسافرانی است که جهت خرید در خیابان های شهر رفت و آمد میکنند و نمادی جهت معرفی آن شهر می باشد و بافت هم از این رول مستثنا نیست اما آنچه سبب تکدر خاطر کسبه و رهگذران خیابان های مرکز شهر و بالاخص خیابان طالقانی شرقی شده جوی آبی است که در گذشته نشانه حیات شهر بافت و اکنون محل تجمع فاضلاب بالادست و لجن های متعفن می باشد.

این کانالِ آب مکانی شده برای تخلیه ی فاضلابِ مکان های بالا دست که بدون هیچگونه نظارتِ بهداشت و شهرداری، به سمت آن هدایت میشوند. از طرفی به علت نداشتن حصار و عریض و طویل بودنِ آن، محلی خطرناک برای کودکان است و میتواند در اثر غفلت در کسری از ثانیه حوادث ناگوار و جبران ناپذیری را به وجود آورد. هنگامی که جمعی از کسبه این بخش، این موضوع را در جهت لای روبی و در آوردن شیب مناسب برای این آبراهه و ممانعت از ورود فاضلاب به این کانال،  با شهردار محترم مطرح کردن با لحن تمسخر آمیز وی و بی جواب ماندن در این زمینه روبرو شدن که به هیچ وجه درخور شأن و جایگاه یک شهردار نمی باشد.

نکته دیگری که باید در ارتباط با مرکز شهر مطرح گردد موضوع زیبا سازی معابر و جدول گذاری خیابان طالقانی شرقی است، معابر این قسمت از شهر که یکی از پر ترددترین نقاط شهر می باشد باید داری زیباترین طراحی ها، نورپردازی ها، رنگ آمیزی ها و جدول گذاری ها باشد تا با ایجاد فضایی نشاط آور ضمن نشان دادن چهره ای مدرن و جذاب، سبب رونقِ کسب و کار و جذبِ مسافران جهت خرید و گردش شود اما می بینیم  فرسوده ترین و بی رنگ و لعاب ترین نقطه شهر از نظر جدول گذاری، رنگ آمیزی و نورپردازی همین منطقه می باشد که خود سبب کسالت رهگذران و کسادی بازار میشود.

در پایان از اعضای محترم شورای شهر و شهردار محترم تقاضا داریم با رسیدگی به موارد ذکر شده، یاری کنند چهره ای شاداب تر و درخور برای بافت که یکی از پاکترین شهرهای ایران است بسازیم  و به یاد داشته باشید که با طرح های خلاقانه و کم هزینه میتوانیم فعالیت هایی بزرگ و ماندنی انجام دهیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.