×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
مشکل قعطی اینترنت در روستاهای سیرجان همچنان پابرجاست

به گزارش “سیرجان خبر” کم تر از دو هفته دیگر سال تحصیلی جدید آغاز می شود، دانش آموزان مانند هر سال خود را برای شروع مدرسه آماده می کنند اما امسال بوی ماه مهر مانند سال تحصیلی گذشته با سال های قبل تفاوت دارد و دانش آموزان با شرایط متفاوت به استقبال سال تحصیلی جدید خواهند رفت. 

در سال گذشته دانش آموزان سال تحصیلی را با کرونا سپری کردند، بسیاری از آموزش ها و مهارت‌ها از طریق فضای مجازی ارائه شد و در برخی از روستاهایی که به اینترنت دسترسی نداشتند با روش های دیگری دانش آموزان سال تحصیلی را به پایان رساندند.

این روزها که کشور ما ایران همانند دیگر نقاط جهان درگیر ویروس منحوس کرونا است، دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را مانند سال گذشته از طریق فضای مجازی و شبکه شاد فرا می‌گیرند و بنا به گفته مسئولان از ابتدای مهر ماه سال تحصیلی جدید نیز در همین بستر آغاز خواهد شد.

در سال تحصیلی گذشته در اکثر روستا های شهرستان سیرجان دانش آموزانی بودند که برای دسترسی به اینترنت، باید چند کیلومتر را پیاده طی کنند و خود را به بالاترین نقطۀ روستا و یا به کنار جاده برسانند تا از تحصیل جا نمانند.

صحبت از مشکلات دانش آموزان روستایی شاید برای ما تکراری باشد اما همین موضوعات تکراری برای عده‌ای تبدیل به قصه غم انگیزی می‌شود و بخش مهمی از زندگی روزمره‌شان را مختل می‌کند.

در شهرستان سیرجان روستاهای توابع بخش بلورد، پاریز، خواجو شهر، زیدآباد و گلستان در زمینه دسترسی به اینترنت با مشکل روبه‌رو هستند و در دسترس نبودن اینترنت دانش‌آموزان این روستاها را با مشکل روبه‌رو کرده است.

اهالی این روستا ها تا به الان نامه های متعددی به مسئولان مربوطه ارسال کرده و مشکلاتشان را در خصوص ضعیف بودن اینترنت به گوش مسئولان رسانده اند اما همچنان مشکل آنتن دهی تلفن همراه و قطعی اینترنت پا برجاست، امیدواریم با پیگیری مسئولان مربوطه درآستانه سال تحصیلی جدید مشکل تلفن و اینترنت همراه این مناطق حل شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.