×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
مقامات اربیل جلوی گروهک‌ها را نگیرند ایران اقدامات لازم را انجام می دهد

به گزارش “سیرجان خبر” اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره تحرکات و اقدامات گروهک های مسلح مستقر در اقلیم کردستان و حق دفاع مشروع ایران در مقابله آنها بر اساس قوانین بین المللی، اظهار داشت: این گروهک ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه باعث تقویت گروه های تروریستی و گروه‌های ضد انقلاب مسلح شدند. 

وی گفت: حمایت های آن جبهه از گروهک های مسلح ضدانقلاب در طیف وسیعی از منظر آموزش نیروی انسانی، تجهیزات و سایر امکانات صورت گرفت تا این گروهک ها رشد کرده و بتوانند علیه نظام جمهوری اسلامی اقداماتی انجام دهند.
  
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: تا کنون چندین مرتبه با این کشورهای حامی تروریست ها صحبت و جلسات مذاکره گذاشته شده، اما به هرحال بعضی از این کشورها اقداماتی را انجام دادند و بعضی از آن کشورها حریفشان نمی شوند.
 
 کوثری افزود: لذا ما به آنها همیشه تذکر دادیم اگر شما در درجه اول جلوی آن تروریست ها را گرفتید که خوب است، چرا که ما اسناد و مدارک کافی و لازم جهت اینکه آنها علیه ما اقدامات تروریستی انجام میدهند را داریم ولی اگر این اقدام از سوی آنها اتفاق نیفتاد، بر اساس حق قانونی که داریم ما از این اقدامات آنها جلوگیری خواهیم کرد.
  
وی ادامه داد: در نهایت این مسئله در منطقه باید حل شود مخصوصاً در مرزهای همجوارمان که به این گروهک ها پناه دادند. 

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لذا سیاست خارجی ایران در قبال این گروهک ها بحث نیروهای مسلح نیست، بلکه یک سیاست مشخصی است که همیشه اعلام شده و وزارت امور خارجه کشورمان هم دقیقا این موضوع را بیان کرده است. 
  
 کوثری در خصوص سکوت مقامات  اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق و عدم اقدام موثر در این مسئله، بیان کرد: وابستگی که اینها به این گروهک ها دارند و می خواهند به اصطلاح، خود را عامل آنها در آنجا قرار دهند تا بتواند از امتیازاتی برخوردار باشند، اینطور رفتار می کنند که ما نمی توانیم حریف اینها بشویم. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر مقامات اقلیم کردستان نمی توانند جلوی اقدامات تروریستی گروهک ها را بگیرند، ما اقدامات لازمی که در قالب پاسخ به شرارت های آنها است را انجام می دهیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.