×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
مقاومت ساکنان شهرک رزمندگان سیرجان در برابر تصرف فضای سبز‌

به گزارش“سیرجان خبر” تنها فضای سبز شهرک رزمندگان سیرجان با ۲ هزار خانوار جمعیت در کشاکش اعتراض در تغییر کاربری قرار گرفت تا ۳۵۰ اصله درخت این فضا که پارک شهدا هم نامگذاری شده است، باقی بماند و مسئولان به خواسته مردم توجه کنند.

ماجرا اینگونه آغاز شد که دو هفته پیش و شبانه دیواری برای تصرف فضای سبز شهرک رزمندگان سیرجان کشیده شد که توسط مردم تخریب شد.

مصالح تخلیه شده برای ادامه روند تغییر کاربری و جابه‌جایی تیرهای برق حکایت از عزم جدی کسانی داشت که می‌خواهند این فضا را تصرف کنند.

از طرفی مردم محله نیز اعلام کردند که اگر کشته شویم، این مکان باید فضای سبز بماند، پس مسئولان با خواسته ما مخالفت نکنند.

تغییر کاربری فضای سبز برای کاربری درمانی است

کمال ستوده مسئول فضای سبز شهرداری سیرجان اظهار داشت: این فضای سبز قدیمی همانند سایر فضاهای سبز توسط شهرداری و مردم درختکاری شده است و درختان دارای پلاک هستند و از طریق دیگران اعلام شده که تغییر کاربری داده شده است.

محمود پورسینا سرپرست شهرداری سیرجان گفت: در سال ۱۳۸۴ بخشی از این زمین برای کاربری درمانی منظور شد که اکنون نیز مرکز ام‌آر‌آی در جوار آن ساخته شده است.

وی افزود: با توجه به ‌اینکه درختان بخش اصلی فضاهای سبز هستند، این فضا در اختیار مردم است، اما در جلسات شورای شهر قبل به توافق رسیدند که بخشی دیگر هم برای بخش درمان اختصاص یابد و در واگذار کننده به مالکان فعلی مسکن و شهر‌سازی است که باید مشکل بین آنها رفع شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.