×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
موج ششم کرونا در کمین سیرجان/ رعایت پروتکل‌ها چاره کار

به گزارش “سیرجان خبر” بیست یک ماه از شیوع ویروس کرونا در کشورمان در حال سپری شدند است بعد ازپشت سر گذاشتن پنج موج این ویروس این روزها در دومین ماه پاییز زمزمه ورود به موج ششم نیز به گوش می رسد.

گرچه شدت تزریق واکسن در شهرستان سیرجان همانند نقاط مختلف کشور روند صعودی خوبی دارد و سطح بالایی از جامعه را پوشش داده است، اما همچنان عدم حضور در تجمعات، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت حتی برای افراد واکسن زده در اولویت پیشگیری قرار دارد.

ویروس کرونا علی‌رغم همه تلاش‌های کادر درمان در برهه‌های زمانی مختلف بر ریل صعودی حرکت کرد و گاه از تکاپو افتاد و امروز وارد موج جدید ششم شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان در گفت و گو با خبرنگار “سیرجان خبر” گفت: متاسفانه طی چند روز گذشته آمار بستری سرپایی بیماران مبتلا به کرونا در سیرجان با شیب ملایم روبه افزایش است.

محمد موقری پور با بیان اینکه وقوع خیز ششم کرونا در پاییز با توجه به رفتار غیرقابل پیش‌بینی این ویروس و عدم رعایت مناسب از طرف جامعه، محتمل است اذعان کرد: امید وار هستیم موج ششم کرونا مانند موج پنجم کرونا شدید نباشد.

وی عادی انگاری شهروندان را زمینه ساز خیز ششم کرونا دانست و گفت: افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در چند روز اخیر نشان می‌دهد، عده‌ای بی‌خیال از خطر مرگبار کرونا شده‌اند و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند، عده‌ای هم فکر می‌کنند بعد از واکسیناسیون ایمنی یافته‌اند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را ضروری نمی‌دانند و این در حالی است که تنها راه مهار کامل این ویروس کشنده رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا است.

محمد موقری پور با اشاره به اینکه ۲۰درصد جامعه هنوز برای تزریق واکسن کرونا به مراکز بهداشتی مراجعه نکردند اذعان کرد:  امروزه ثابت شده که افرادی که واکسن را تزریق کرده اند چنانچه مبتلا به ویروس شوند، کرونای خفیف را تجربه می کنند و به همین دلیل از کلیه افرادی که هنوز واکسینه نشده عاجزانه تقاضا می کنیم در این امر برای پوشش حداکثری واکسیناسیون در جامعه مشارکت کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.