×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

به گزارش “سیرجان خبر”، این روزها تا دلتان بخواهد شایعه درباره آلوده بودن انواع و اقسام مواد غذایی در فضای مجازی رواج پیدا کرده است. این پیام‌های هولناک در شبکه‌ های اجتماعی، به حدی زیاد شده است که اگر بنا را بر دروغ بودن این پیام‌ها نگذاریم، در آن صورت باید نتیجه بگیریم که همه خوراکی‌های موجود در بازار ایران، آلوده است و در این شرایط اصلا بهتر است هیچ ماده غذایی نخوریم.

 

پرتقال‌های حاوی ایدز، دلسترهای کورکننده، نوشابه‌های فلج‌کننده و خرماهای داعشی تنها گوشه‌ای از شایعات درباره ناسالم بودن مواد غذایی است که این شایعات بارها از سوی مسئولین بهداشت تکذیب شده اند؛ با این وجود در ماه های اخیر در سایه غفلت مسئولین بهداشت مشاهده سوسک، عقرب، موش و مارمولک در مواد غذایی مصرفی مردم باعث شده که مردم بنا را بر راست بودن این شایعات بگذارند و نگران این مشکلات بهداشتی در کشور شوند.

 

 

مشاهده سوسک در کیک سیمرغ در زاهدان

 

نان سنگگ با طعم مارمولک در زاهدان

نان سنگک با طعم سوسک

 

نان سنگگ با طعم سوسک در کیش این عکس ها تنها نمونه کوچکی از وجود حشرات در مواد غذایی مصرفی مردم است؛ جستجویی در اینترنت کافی ست تا انواع خوراکی ها با طعم های مختلف حشرات که در شهر های مختلف کشور سرو می شود را مشاهده کنید.

 

با این وجود از اخبار منتشر شده در سایت های خبری و رسانه ها و عدم پیگیری مسئولین بهداشتی پس از انتشار این اخبار که بگذریم این روز ها مشاهده تصاویری از کیک نیکان با طعم عقرب و پفک چاکلز با طعم موش تعجب و نگرانی مردم کشور را دو چندان کرده است، چرا که بازگشایی مدارس مصرف این خوراکی ها را بین کودکان و نوجوانان افزایش می دهد و قطعا خوردن این حشرات باعث ایجاد مسمومیت خواهد شد لذا می طلبد مسئولین نظارت بیشتری بر مواد غذایی مصرفی مردم داشته باشند.

 

 

کیک نیکان با طعم عقرب

نظارت بر مواد غذایی کم شده است

 

در تماسی که خبرنگار بهداشت و سلامت عصر هامون با حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی داشت، وی ضمن ابراز بی اطلاعی از اخبار منتشر شده در سایت ها گفت: متاسفانه کمبود نیروی انسانی در واحد های بهداشتی سبب شده تا نظارت روی مواد غذایی کم شود.

 

 

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت مجوز برای استخدام نیرو نمی دهد، افزود: تعداد مسئولین و پرسنل وزارت بهداشت و درمان و غذا و دارو همان تعداد قبل از انقلاب است و با توجه به گستردگی و افزایش جمعیت در کشور بر تعداد این پرسنل اضافه نشده است.

 

 

 

مردم در صورت مشاهده حشرات به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند

 

شهریاری تصریح کرد: قطعا وزارت بهداشت و درمان در خصوص سلامت مواد غذایی وظیفه پیگیری دارد و در صورت محرز شدن متخلفین به دادگاه ارجاء و پرونده شان تعلیق و یا کارخانه تعطیل می شود.

 

وی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده چنین مواردی سریعا موضوع را به سازمان غذا و دارو شهرستان خود گزارش تا کمیسیون بهداشت در این خصوص از مسئولین وزارت بهداشت و درمان پیگیری نماید.

 

 

/فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.