×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
میادین اصلی قاهره بسته شد

tazahorat mesrبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از باشگاه خبرنگاران،نیروهای ارتش مصر ساعات آغازین صبح امروز جمعه همزمان با آغاز چهارمین روز از ایام عید سعید قربان در مصر به منظور پیش‌گیری از هرگونه اغتشاش احتمالی از سوی طرفداران اخوان المسلمین پس از نماز جمعه امروز برخی از میادین اصلی مصر همچون التحریر، عبد المنعم ریاض، مصطفی محمود و خیابان‌های منتهی به آن را بستند.

این در حالی است که میدان التحریر صبح امروز جمعه آرام بود و نیروهای ارتش نیز تمامی ورودی‌های منتهی به میدان التحریر را بستند.

نیروهای مسلح مصر همچنین به منظور پیشگیری از هر‌گونه خشونت و اغتشاشات احتمالی از سوی طرفداران اخوان‌المسلیمن با استقرار خودروهای رزهی در میدان مصطفی محمود و خیابان اتحادیه عرب در منطقه المهندسین همه خیابان‌های منتهی به این میدان را نیز بستند.

با وجود تدابیر شدید امنیتی و بازداشت های گسترده روزانه در مصر، تظاهرات و اعتراضات علیه کودتا در این کشور همچنان ادامه دارد. بر همین اساس ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت مردم را به شرکت در تظاهرات گسترده ای که امروز جمعه در همه میدان های مصر برگزار می‌شود دعوت کرد.

در آستانه تظاهرات روز جمعه برخی از استان های مصر شاهد تحرکاتی علیه کودتا بود. اسکندریه از جمله شهرهایی بود که تظاهرات در آن‌ها برگزار شد و جنبش جوانان مخالف کودتا با برپایی تجمع و تظاهرات در هشت منطقه این شهر مخالفت خود را با کودتا اعلام کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات ضمن سردادن شعارهای تحصن کنندگان در میدان رابعه العدویه، خواستار براندازی و نابودی آنچه آن را حکومت نظامیان خواندند، شدند و بر ضرورت محاکمه سران کودتا تاکید کردند. تظاهرکنندگان همچنین بر ادامه تحرکات مسالمت آمیز خود تاکید و قانون جدید تظاهرات و تجمعات را که انتقادات زیادی علیه آن وجود دارد، محکوم کردند. اسکندریه پیش از این نیز شاهد تجمعات نمادین شماری از اهالی در مقابل منازل برخی از قربانیانی بود که از انقلاب بیست و پنجم ژانویه تا کنون کشته شده اند. تظاهرکنندگان پیام خانواده‌های کشته شدگان را که بر ضرورت محاکمه قاتلان تاکید داشتند منتقل کردند.

مادر یکی از کشته شدگان حوادث مصر می‌گوید: من تصور می‌کردم ‌فرزندم شهید شود اما به دست یهودیان و در راه آزادی مسجد الاقصی و هیچ گاه تصور نمی‌کردم که با گلوله هموطنان و ارتش خودمان کشته شود.

در ادامه گزارش آمده است: به نظر می‌رسد عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر به اهمیت این پیام‌ها و درد و رنجی که در عمق جان صاحبان این پیام‌ها وجود دارد واقف نیست. السیسی در جدیدترین سخنان خود در جمع شماری از فرماندهان، افسران و نیروهای نظامی منطقه غربی در استان مطروح ضمن درود به نیروهای مسلح بر ضرورت اجرای نقشه راه آینده با همکاری نهادهای کشور و نیروهای ملی گرا تاکید کرد. السیسی همچنین با اشاره به افزایش شایعات و دروغ پردازی ها، خواستار ادامه تلاش برای ساختن مصر و نهادهای آن شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.